A négyszeres F1-világbajnok Max Verstappen teljesítette a legendás Nürburgring Nordschleife pályaengedély-követelményeit.

A Red Bull négyszeres világbajnoka újabb mérföldkövet ért el pályafutásában, miután az ADAC Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS7) hétvégéjén megszerezte a DMSB Permit Nordschleife versenyzői engedélyt, amely lehetővé teszi számára, hogy GT3-as versenyeken indulhasson a legendás aszfaltcsíkon, beleértve a híres 24 órás viadalt is.

"Nagyon örülök, hogy minden zökkenőmentesen ment, és megszereztem az engedélyt. Ahogy mindig, most is élveztem minden percet ezen a pályán" – nyilatkozta a holland versenyző.

"Hasznos tapasztalatokat szereztem a forgalomban való vezetésről, mind a gyorsabb, mind a lassabb autók között. Volt részünk 'code 60' neutralizációban, dupla sárga zászlós fázisban, és normál sárga zászlós periódusban is. Vezettem esőben, száraz pályán és változó körülmények között is, így most már jobban átlátom, hol van és hol nincs tapadás."

A 27 éves pilóta különösen nagyra értékeli a "Zöld Pokol" becenévre keresztelt, 20,8 kilométer hosszú pályát, amelyet sokan a világ egyik legösszetettebb versenypályájaként tartanak számon.

"Hatalmas kihívást jelent ez a pálya, ma is láthattuk, hogy egyes szakaszok szárazak voltak, míg mások nedvesek. A pályafelület is változó, ami megnehezíti egy tökéletes kör teljesítését, de épp ez teszi különlegessé. Fantasztikus lenne itt egy 24 órás versenyen részt venni GT3-as autóval" – tette hozzá Verstappen.

Az engedély megszerzéséhez a holland egy Verstappen.com Racing x Red Bull festésű Porsche 718 Cayman GT4 CS volánja mögött teljesítette a követelményeket. Az esős időmérőn 10.591-es időt futott, majd délután egy négyórás versenyen indult Chris Lulham oldalán, aki a Verstappen.com Racing színeiben versenyez a GT World Challenge Europe sorozatban.

A 114 autót felvonultató mezőny gördülő rajttal kezdte meg a versenyt a nedves, de száradó pályán. Verstappen problémamentesen teljesítette első, hétkörös etapját, majd tankolás és kerékcsere után újabb hét kört tett meg, ezúttal 9.410-es legjobb köridővel, mielőtt átadta volna a volánt csapattársának.

A pilótacsere után az eső miatt Lulhamnek esőgumikra kellett váltania, majd amikor az időjárás javult, egy utolsó kiállással slick abroncsokra váltottak. A 980-as rajtszámú autó végül a 27. helyen zárt 24 kör megtétele után. A hétvégén használt másik, 89-es rajtszámú autóval együtt mindkét pilóta sikeresen teljesítette a DMSB Permit Nordschleife követelményeit.