Motorsport.hu|2025. 12. 05. 09:55
Kilenc újonc részvételével zajlott az idény utolsó hétvégéjének első szabadedzése, amelyre még nappali fénynél került sor Abu-Dzabiban. Az élen rendkívül szorosan alakultak az eredmények, végül pedig Lando Norris futotta meg a leggyorsabb kört.

A Mercedes istállóját leszámítva minden alakulatnál történt egy ideiglenes pilótacsere erre a gyakorlásra, sőt, az Aston Martinnál kettő is, ami azt jelentette, hogy sem Fernando Alonso, sem pedig Lance Stroll nem ült autóba az első 60 perc során. Ennek természetesen a szabályokhoz és a fiatalok kötelező bevetéséhez van köze, a legtöbb csapat pedig Abu-Dzabira hagyta az utolsó ilyen pilótacseréket.

A három bajnokesélyes közül ez Oscar Piastrit érintette a legrosszabbul, hiszen a McLarennél az ausztrál volt az, aki nem lehetett ott az FP1-en, mivel az autóját Patricio O’Ward vezethette. A Ferrarinál eközben ismét összeállt a testvérpár, hiszen Charles Leclerc mellett Arthur Leclerc kapta meg Lewis Hamilton autóját.

A Red Bullnál a Racing Bulls 2026-os ülését megkapó Arvid Lindblad terelgette Juki Cunoda autóját, de ott volt még a mezőnyben Paul Aron, Rjó Hirakava, Ajumu Ivasza, Luke Browning, Jak Crawford és Cian Shields is. Szokatlan nevek tűntek fel tehát, de az edzést kihagyókat az vigasztalhatta, hogy az FP1 számít a legkevésbé jelentős felkészülési lehetőségnek ezen a hétvégén.

A Pirelli egyébként a C3-as, C4-es és C5-ös abroncsot vitte a helyszínre, ezek közül pedig már az edzés elején előkerült az összes keverék. A többség a zöld lámpák után a keményeken hajtott ki a bokszból, néhányan a közepest, O’Ward pedig a lágyat használta. Az első 15 percben nem meglepő módon az állandó pilóták tűntek fel az eredményjelző élén, de a köridőknek ekkor még nem volt komoly jelentősége.

20 perc elteltével némi meglepetésre azért Nico Hülkenberg állt az élen a Sauberrel, de hamar megelőzte őt csapattársa, Gabriel Bortoleto, majd pedig Isack Hadjar. A francia 1:25,245-ös körrel állt az első helyen, de ezt még a kemény keveréken érte el, ami jól mutatta, hogy bőven maradt még idő a pályában és a versenyzőkben.

Kicsivel később azonban már jöttek is néhányan a lágy keveréken. Köztük volt például Max Verstappen is, aki 12 pontos lemaradásban van Norrishoz képest, így szinte garantáltan futamgyőzelemre lesz szüksége ezen a hétvégén, ha zsinórban ötödször is világbajnok akar lenni.

A gyakorlás felét elhagyva a holland állt az élen, majd jött Norris, Charles Leclerc és a két Mercedes. A beugrók közül eközben O’Ward állt a legjobban a McLarennel. A sorrend persze a folytatásban is állandóan változott, az aszfaltcsík állapota egyre csak javult, az edzés pedig alapvetően nyugodt mederben zajlott, és mindenki futotta a saját programját.

Egyedül Oliver Bearmannek voltak gondjai, mivel a Haas versenyzőjénél technikai problémák léptek fel. Bár a britet néhány bokszlátogatás után többször is visszaküldték a pályára, de az autója csak nem akarta az igazat, így végül nagyjából 20 perccel a leintés előtt kihívták őt a garázsba, így idő előtt ért számára véget ez az edzés.

A lágy gumis próbálkozásokat követően Norris állt az élen az 1:24,485-ös idejével, de rendkívül szoros volt az élmezőny, hiszen Verstappen a második helyen nyolc, míg a harmadik Leclerc csak 16 ezredre volt a mclarenestől. Jól mentek a Sauberek is, hiszen Hülkenberg ekkor az ötödik, Bortoleto pedig a hetedik helyen tanyázott.

Az edzés utolsó tíz perce aztán ismét a hosszabb etapokról és a beállítások kereséséről, finomításáról szólt, így a legtöbb autóra visszakerültek a keményebb Pirellik, amelyeken versenyszimulációkat próbáltak teljesíteni a versenyzők.

A leintésig az élen állók sorrendje már nem változott, ami azt jelentette, hogy a bajnokságot vezető Norris húzta be az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzését a McLarennel, de az előnye csak nyolcezred volt a legnagyobb riválisa, vagyis Verstappen előtt. A harmadik helyen Charles Leclerc végzett, a negyedik Kimi Antonelli lett, az ötödik pedig Hülkenberg.

Ez volt tehát az első edzése ennek az idényzárónak, és a kilenc beugrós pilóta miatt nem lettünk sokkal okosabbak az erőviszonyokat illetően. Az FP2 azonban már jóval hangsúlyosabb lesz, hiszen azt már nagyrészt villanyfénynél rendezik, és természetesen visszatérnek a most a bokszban ücsörgő állandó pilóták is.

Élő közvetítés