A tizenegyedikként célba érő Fernando Alonso szerint az AMR25 fejlesztésre szorul, miközben dicsérte Max Verstappen Japán Nagydíjon aratott győzelmét gyengébb autóval.

A spanyol versenyző idei legjobb eredményét érte el, hiszen mindössze három másodpercre végzett a pontot szerző Bearmantől. Az Aston Martin helyzete azonban változatlan maradt – nem számít ötödik, hatodik vagy hetedik erőnek a középmezőnyben, ahol egyre kiélezettebb a verseny.

A Racing Bulls, a Williams és a Haas felzárkózott, miközben az Alpine-nal szoros a küzdelem, s csupán a Sauber lemaradása egyértelmű.

„Nem vagyunk elég gyorsak a top 10-hez, de még a top 18-hoz sem” – nyilatkozta Alonso. – Lefelé tartó spirálban vagyunk, amiből ki kell törnünk, bár ha két-három autót kizárnának, szerezhetnénk pontokat..." – viccelődött a spanyol AS szerint.

A futamot az első szakaszban különösen nehéznek találta: „Gasly és Cunoda végig a nyakamon lógtak, egyetlen kanyarban sem hibázhattam, mert rögtön megelőztek volna" – magyarázta.

„Szuzuka pályája fantasztikus, mert a szombat tele van adrenalinnal” – tette hozzá. – „Talán az egy kiállás miatt nem volt annyira izgalmas, régebben több kiállással különbségek alakultak ki a gumik között."

Az AMR25 fejlesztési igényeire utalva kiemelte: „Felül kell vizsgálnunk az összes adatot. Nincs elég tempónk. Küzdünk, hogy bejussunk a Q3-ba, sőt, eddig nem is sikerült, és a versenyen is nehezen férnénk be a legjobb tízbe."

Verstappen győzelmével kapcsolatban Alonso párhuzamot vont saját múltjával: „Harcoltam már címekért harmadik-negyedik legjobb autóval, ami végső soron nehéz, ahogy nekem is az volt. Az emberek nem ismerik fel, milyen nehéz tökéletes nagydíjakat teljesíteni. Ez emlékeztet 2012-es évemre, amikor nem túl jó autóval küzdöttünk a címért, bár végül nem nyertük meg."

Mint ismert, Alonso 2012-ben az utolsó futamig harcban volt az egyéni világbajnoki címért, amiről végül lemaradt – Sebastian Vettel ekkor nyerte meg harmadik egyéni címét a Red Bull színeiben.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL