A korábban a Forma–1-ben is versenyző Jolyon Palmer úgy véli, a McLaren talán már megkérdőjelezi, hogy csapatutasítást alkalmaztak az Olasz Nagydíj során.

Bár Monzában alapvetően egész hétvégén Lando Norris volt a gyorsabb, a versenyen egy elrontott kerékcsere miatt Oscar Piastri a márkatársa elé került, ami a bajnokság szempontjából nem elhanyagolható tény, hiszen világos, hogy a két mclarenes között fog eldőlni az egyéni cím sorsa.

Az istálló ugyanakkor arra kérte Piastrit, hogy adja vissza a pozíciót, amit ő végül meg is tett, így a két versenyző az eredeti sorrendben ért célba, Norris pedig három pontot hozott a bajnokságban.

Bár a döntés ismételten komoly beszédtémát generált, és sokan nem értettek egyet abban, hogy a McLaren megfelelően járt-e el vagy sem, de Andrea Stella csapatfőnök elmondta, hogy náluk az igazságos bánásmód és az egyenlő esélyek megteremtése képezi az elsődleges célt, főleg annak fényében, hogy a két versenyzője küzd a végső győzelemért.

Az F1 Nation podcastben Palmer ugyanakkor most arról beszélt, hogy a döntés szerinte még Bakuba érkezve is ott lesz majd a McLaren gondolatai között. „Komoly hatással lehet majd rá [Piastrira], nem igaz? A csapat most azon kezd majd gondolkozni, hogy »biztosan helyesen kezeltük ezt Monzában«?”

„Minden esetben oda kell csapnod az asztalra, ha akarsz magadnak valamit. Nem tudom, hogy ez lesz-e az az eset, amellyel az egész elindul a lejtőn, de a szezon egy pontján eljön majd ez a pont is, mert a történelem során láthattuk, hogy előbb-utóbb eljutnak idáig az F1-es bajnoki csaták. Valaminek biztosan változnia kell.”

Bár az elmondható, hogy a McLaren eddig alapvetően jól kezelte a pilóták közötti párharcot, és az egyetlen komoly gondot a kanadai ütközésük jelentette, de a most már szakértőként dolgozó Palmer arra számít, hogy a pilóták egyre több kérdést fognak majd feltenni a csapat által választott megközelítés kapcsán.

„Amikor én még versenyeztem, és a legborzalmasabb hétvégémet futottam Bakuban, akkor azon gondolkoztam, mégis milyen az egyenlőség a csapatnál. Hiszen ugyanazt az autót vezetitek. Azonos lehetőségeket akarsz, de az jár a fejedben, hogy »megkapom a kellő támogatást az istállótól«?”

„»Megkapom a legújabb alkatrészeket, a legjobb stratégiát, a legjobb kerékcseréket?« Miért van az, hogy Lando kerékcseréi általában lassabbak Oscarénál, Monzában pedig sokkal lassabb volt? És ilyenkor azon kezdesz agyalni, hogy miért nem neked megfelelően alakulnak ezek a dolgok. Mindketten ezen fognak gondolkozni. Lehet, hogy Bakuban az egyikőjükből jobban előtör a gyilkos ösztön?”

„Nem tudom. Az viszont biztos, hogy a McLaren elég átgondoltan kezeli a szituációt, és egyelőre két engedelmeskedő pilótával rendelkeznek. A kérdés csak az, ez mikor fog megváltozni” – tette fel a millió dolláros kérdést a brit szakértő.