A szingapúri rajt még most is beszédtémát szolgáltat a rajongók és a szakértők körében, és a legtöbben továbbra is azon tanakodnak, hogy Norris és Piastri összeérésének milyen hatásai lehetnek majd a bajnoki párharcuk folytatására.
Az tény, hogy Norris vétett egy apró hibát Max Verstappen mögött, hiszen a hollandot is eltalálta, de az előzése alapvetően a kemény, de még elfogadható kategóriába tartozott a legtöbbek szerint. Piastri pedig hiába próbálta bizonyítani az igazát, végül sem a McLaren, sem az FIA nem lépett, így az ausztrálnak bele kellett törődnie a helyzetébe, hiába érezte azt igazságtalannak.
A RacingNews365 most McCarthyt is megkérdezte az esetről, ő pedig elmondta, hogy bár Piastri próbálkozása kissé talán kétségbeesett volt, akkor is meg kellett próbálnia, hátha előnyt tud kovácsolni magának. „Vélhetően neki sem voltak komoly elvárásai azzal kapcsolatban, hogy bármiféle szankció fog következni. Ez azonban még nem gátolja meg őt abban, hogy megpróbáljon előnyösebb helyzetbe kerülni.”
„Az autóban ülve rengeteg minden történik, de ha volt egy pillanata, amikor reálisan át tudta gondolni a helyzetet, akkor valószínűleg felismerte, hogy a McLaren biztosan nem fogja visszacserélni a pozíciókat. Már csak azért sem, mert az FIA is szabályosnak minősítette az esetet. El tudják képzelni a futam ilyesfajta manipulációját? Szingapúrban eleve nagyon nehéz előzni. A Forma–1 és maga a McLaren is elég hülyének tűnt volna.”
Figyelembe véve, hogy Piastri Szingapúr előtt Bakuban sem hozta a legjobb formáját, hiszen kétszer is autót tört, felmerül a kérdés, hogy nem kezd-e rátelepedni a bajnokság nyomása. McCarthy azonban amondó, hogy nincs szó ilyesmiről.
„Ők is csak emberek, ami olykor megmutatkozik így vagy úgy. Nem lennék annyira tiszteletlen, hogy azt mondjam, megremegett. Oscar és Lando is elképesztő képességekről és állhatatosságról tettek tanúbizonyságot, és mivel mindketten a mezőny elején vannak, a rájuk nehezedő nyomás óriási.”
„Oscaron azért van teher, hogy megvédje a bajnoki pontelőnyét, míg Landónak egyre kevesebb futama van arra, hogy komolyan zárkózni tudjon. Az első és a második között hét pont a különbség, tehát ha Oscar második és Lando nyer, akkor máris hét ponttal közelít rá. Ha viszont a harmadik és negyedik helyen jönnek be, akkor csak három pontot hoz” – zárta gondolatát a sokáig a Top Gearben is szereplő pilóta.
-crop-1200x800_640x427.jpg)