A Red Bull már a bahreini előszezoni tesztek óta figyeli a McLaren hátsó szárnyának koncepcióját, miután aggályokat fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy a csapat az új mini-DRS trükkökből profitálhat.
Ez az FIA beavatkozását eredményezte a tesztek szigorításával és a szabályok módosításával a Kínai Nagydíjtól kezdve, hogy megakadályozza a csapatokat a réskülönbségek manipulálásában.
A közösségi médiában megjelent felvétel a Japán Nagydíjról, amely az MCL39 hajlékony hátsó szárnyát mutatta, figyelmet kapott, miután Max Verstappen édesapja, Jos megosztotta azt. Max tovább szította a lángokat, amikor azt mondta, elég nyilvánvaló, mi történik.
„Nem én alkotom a szabályokat és nem én tartatom be őket. Amit én látok, azt valószínűleg sok ember látja – ennyi" – jegyezte meg.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella azonban más perspektívát kínált: „Tényleg azon tűnődöm, mi pontosan a hír itt? Miről beszélünk? Arról van szó, hogy vannak autók, amelyek úgy döntenek, egyáltalán nem engednek rugalmasságot, és vannak, amelyek úgy döntenek, hogy amit a szabályok megengednek, annak keretein belül hajlékony lehet a szárny? Bármilyen szerkezet, amikor 100 vagy 200 kilogrammal terhelik, elhajlik."
„Vannak előnyök abban, amit a Red Bull csinál, és ők keményen dolgoznak azért, hogy ezt megtegyék. Meg akarják tartani a terhelést a nagy sebességű kanyarokban, még akkor is, ha ez némi légellenállást okoz.”
„Mi pedig csökkenteni akarjuk kicsit a légellenállást és a terhelést, de amíg a szabályokon belül tesszük, inkább technikai, mint szabályossági kérdésről van szó" – hangsúlyozta Stella.
A hétvégi Szaúdi Nagydíj Dzsiddában érdekes lesz a rugalmas szárnyak szempontjából, mivel számos rendkívül gyors kanyarban a hajlékony szárnyakkal rendelkező csapatok hátrányba kerülhetnek merevebb versenytársaikkal szemben.