Az E10-es üzemanyagot az idei szezonban használják először. Ez azt jelentette, hogy az üzemanyag-beszállítóknak a csapatok motorosztályaival együtt keményen kellett dolgozniuk az elmúlt télen, hogy az átállás zökkenőmentes legyen. A Mercedes eleinte attól tartott, hogy az új üzemanyag bevezetésével mintegy húsz lóerő veszik el, de végül kiderült, hogy a teljesítmény megegyezik az előző szezonéval.
Ezt Andrea Dolfi, a Petronas első számú vezetője is elismeri: „Ha azt kérdezik tőlem, hogy az etanol százalékos aránya meghatározza-e a teljesítményt, azt mondom, hogy nem. A tíz százalék nem okozott különösebb problémát”. Amikor az olasz sportlap ezután megkérdezte, hogy a Mercedes problémái kizárólag a pattogás jelenségével kapcsolatosak-e, vagy a motorral is vannak gondok, Dolfi ezt válaszolta: „Csak annyit mondhatok, hogy a motorral kapcsolatban kitűzött céljainkat mind teljesítettük.”
2014-től a Mercedes tulajdonképpen a motor tekintetében a vezető csapat volt a Forma-1-ben. Ebben természetesen nagy szerepe volt a Petronasnak is, köszönhetően az üzemanyagoknak és kenőanyagoknak, de 2021-től már nem volt olyan domináns a német alakulat a motorok tekintetében, mint korábban. A Hondának sikerült nagy lépést tennie előre, idén pedig a Ferrari tért vissza az élre.
„Nem szeretek másokról beszélni, de emlékszem a Ferrari katasztrofális éveire, és arra, amikor a Red Bull Honda-motorja nem bírta a strapát." A válaszhoz nem fűzött bővebb kontextust, de hihetőnek tűnik, hogy a 48 éves olasz arra céloz, hogy elkerülhetetlen volt, hogy a két csapat közelebb kerüljön egymáshoz, mert a korábbi években egyszerűen csak nem jött ki nekik a lépés.