A Forma-1 2026-ban történelme egyik legnagyobb szabályváltozásán megy majd keresztül. Ennek megfelelően rengeteg csapat már év eleje óta dolgozik az új autóján, melynek hibrid hajtásláncában a belsőégésű és az elektromos komponens nagyjából 50-50 százalékban biztosítja az autó erejét.
És míg egyes alakulatoktól és pilótáktól már ítéletet is hallottunk a következő szezon autóit illetően (kivéve a Saubertől, akik szerint még olyan kezdetleges a modell, hogy fölösleges szimulátoros köröket futni vele), van, akit sokkal szorosabb határidők kötnek.
A Pirellinek ugyanis szeptember elsején be kell mutatnia a csapatoknak az új, elöl 25 mm-rel keskenyebb, hátul 30 mm-rel szélesebb abroncsok részleteit, ahogy azonban Hollandiában Simone Berra főmérnök elmondta, olyan vadul eltérő adatokat kapnak a csapatoktól az aerodinamikai terhelést illetően, hogy azzal nehezen tudnak mit kezdeni:
„Amikor 20 vagy 30%-os eltéréseket látunk a terhelésekben, akkor felmerül a kérdés, hogy melyik a helyes. Nyilván jelenleg a legrosszabbra készülünk, mert bizonyos terhelési szintek esetén biztosra kell mennünk. Aztán a szezon során megpróbáljuk ellenőrizni és megfelelő értékelést készíteni” - idézi őt a Motorsport.com.
Ennek ellenére a Pirellinek elsőre megfelelő gumit kellene biztosítania, ugyanis szezon közben csak az F1 Bizottság egyhangú szavazataival, vagy az FIA biztonsági aggályaira hivatkozva változtathatnak a keveréken (ahogy tették 2023-ban).
A gyártónak december 15-én kell bemutatnia a keverékek végső változatát, azonban ahogy a Sauber példája mutatja, még pár hónapig biztosan nehezen megbízhatóak lesznek a szimulációk, ami tovább nehezíti a gumiszállító dolgát.
Egy eddig keveset említett tényező a féktárcsák mérete lehet, melyek jelenleg nagyjából egyenlő méretűek, de ahogy Berra is rávilágított, jövőre lehetnek csapatok, akik más megoldásokat próbálnak ki - márpedig a gumik melegedése szempontjából kritikus elemről van szó:
„Úgy gondolom, jövőre ebből a szempontból különböző megközelítéseket fogunk látni. Emellett információkat cserélünk a csapatokkal, hogy megpróbáljuk megtudni, milyen hőmérsékletekre számíthatunk a gumiknál. A tesztautókkal folyó tesztek nem igazán relevánsak, mert jövőre teljesen más méretűek lesznek a kerekek."
„De igen, szinte biztos vagyok benne, hogy sok különbséget fogunk látni abban, ahogy a csapatok megpróbálják kezelni a két tengely hőmérsékletét. Ráadásul az ő részükről sincs konvergencia a hőmérsékleti szimulációk tekintetében, de ahogy már említettem, a terhelések tekintetében sem. Tehát meg kell értenünk, ki áll közelebb a valósághoz, és ki nem.”
