hero image

A Pirelli főnöke elmagyarázta Vettelnek, hogy nincs semmi baj az esőgumival

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

„Nincs jövőjük” a csapatnál – a teljes páros távozhat az F1-es istállótól

FORMA-1

„Egy feltétellel vinné el a Williams Antonellit, de az FIA-ra is szükség lenne...”

FORMA-1

Nagy harc folyik a hatalmas szponzorért az F1-ben, a McLaren vezet

FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

Motorsport.hu
2022/06/03 14:55
Sebastian Vettel dühösen szólalt fel a Pirelli esőgumijai ellen, miután Monacóban nem volt elégedett a teljesítményével, azonban Mario Isola most felvilágosította a négyszeres világbajnokot.

A monacói esős futam után az Aston Martin versenyzője, Sebastian Vettel igen kritikusan nyilatkozott a Pirelli esőgumijaival kapcsolatban. A német túl keménynek nevezte a gumikat a pályához képest. A Pirelli főnöke, Mario Isola ellentmondott a négyszeres világbajnoknak.

Vettel megszerezte az utolsó egy pontotMonacóban. A német ugyan a tizenegyedik helyen végzett, de Esteban Ocon időbüntetése miatt megszerezte az utolsó pontot. A monacói futamot a kék esőgumikon kezdte a mezőny, amit Vettel sokat kritizált. Az esőgumi szerinte túl kemény volt a pályához, és a gumit zegyszerűen értéktelennek" nevezte.

A gumi, amit Vettel annyira kritizál, a Pirellitől származik. A gumigyártó sportrészlegének vezetője, Isola ellentmondott az F1-es pilótának, és a Motorsport-magazin.com-nak elmagyarázta, hogy mi a valós helyzet: „A kék abroncs más, mint az Intermediate, de nem sokkal keményebb. Az általunk elvégzett tesztek azt mutatták, hogy a gumik ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a tavalyiak. A gumik 'crossover momentumát is igyekeztünk ugyanolyan szinten tartani, mint tavaly".

A 'crossover moment' alatt az olasz az esőgumiról az intermediate-re való átmenetet érti. Isola szerint Monacónak köszönhető, hogy a crossover-idő némileg más volt, mint más pályákon. A Pirelli főnöke szerint ez nem a hibás gumiknak vagy a hőmérsékletnek köszönhető. Isola egyszerű magyarázattal áll elő: „Ez elsősorban az aszfalt miatt van. Ez egy igazi utcai pálya, utcai aszfalttal. Ezért sokkal kevésbé érdes, mint egy versenypálya aszfaltja. Ezért kevesebb tapadást tudnak létrehozni a gumik".