Múlt hétvégén zárult a japán Super Formula, amely az egyik leggyorsabb és legnagyobb presztízzsel bíró együléses sorozat a világon. Ivasza a hétvége során két pole pozíciót és egy futamgyőzelmet szerzett, ami elég volt neki arra, hogy megelőzze a címvédőt, So Cubojt az egyéni tabellán.
Az elmúlt két szezonban Ivasza a versenyzés mellett a Racing Bulls és a Red Bull szimulátorpilótája és tartalékversenyzője is volt az F1-ben, legutóbb pedig a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén vezethette a faenzaiak autóját. A japán pilóta ugyanakkor látszólag nem esélyes arra, hogy a Racing Bullsnál kapjon állandó ülést, hiába vannak kérdőjelek Cunoda és Liam Lawson jövője körül.
Tomohiko Koike, Ivasza versenymérnöke viszont úgy gondolja, hogy pilótája a technikai tudása révén jobban passzolna az F1-hez, mint a honfitárs, Cunoda. „Ivasza egyre jobb és jobb. A vezetési képességeit és a hozzáállását tekintve jobb volt, mint az előző szezonban” – nyilatkozta a Motorsportnak Koike.
„Idén rendkívül kiegyensúlyozott volt, és az átlagteljesítménye neki volt a legjobb a mezőnyből. Elég könnyű őt elképzelni a Forma–1-ben. Szerintem jobb lenne, mint Cunoda. Cunodát nem ismerem személyesen, de úgy gondolom, Ivasza nemcsak a vezetési képességek terén, de az autó beállítását tekintve is igazán lenyűgöző. Ezért gondolom azt, hogy jobb tudna lenni az F1-ben, mint néhány jelenlegi pilóta. Csak esélyt kell neki adni, de ez a legnehezebb.”
Amikor a Super Formula megnyerése után a 2026-os jövőjéről kérdezték, Ivasza nem igazán árult el semmi konkrétumot. „Ezen a ponton még nem tudom. Szerintem rajtam áll majd, hogy a lehető legjobban kihasználjam ennek a sikernek az értékét, szóval oly módon szeretnék továbblépni, ami lehetővé teszi, hogy előnyt kovácsoljak ebből a bajnoki címből és hogy én vagyok a legjobb Japánban.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)