Az osztrák istálló motorsport-tanácsadója, Helmut Marko elárulta, hogy a csapat alapvetően megváltoztatta a versenyhelyszíni felkészülését a nyári szünet után.
„A hétvége előkészítése mostantól másképp történik" - magyarázta Marko a monzai paddockban a futam után a Motorsport.com szerint.
A korábbi gyakorlattal ellentétben a mérnökök nem követik vakul a szimulátoros eredményeket, hanem nagyobb hangsúlyt fektetnek Verstappen tapasztalatára és visszajelzéseire.
„Laurent kiváló mérnök, ezért most az az elképzelés, hogy vegyük azt, amit a szimuláció mutat, de keverjük össze Max tapasztalatával és a versenymérnökeink tudásával" - tette hozzá Marko.
Ez az új filozófia Laurent Mekies csapatfőnöki kinevezése óta alakult ki, aki technikai hátterével képes mélyebb szintű beszélgetéseket folytatni a négyszeres világbajnokkal.
Verstappen maga is pozitívan nyilatkozott az új megközelítésről. „Eddig rengeteg versenyen csak lőttünk jobbra-balra a beállításokkal, elég szélsőséges változtatásokat végeztünk, ami azt mutatta, hogy nem tartjuk kontroll alatt a dolgokat" - mondta a holland pilóta. Hozzátette, hogy Mekies mérnöki hátterével megfelelő kérdéseket tesz fel a csapatnak.
A stratégia eredménye beszédes volt Monzában, ahol Verstappen húsz másodperces előnnyel győzött a McLaren pilótái előtt. Ez különösen figyelemreméltó, mivel tavaly ugyanitt negyven másodperces hátrányban fejezték be a futamot.
Marko szerint az új alacsony leszorítóerős hátsó szárny, a friss Honda-erőforrás és a módosított hétvégi megközelítés együttesen hozta el a sikert.