Azok után, hogy az Olasz Nagydíjon először látogatott ki az F1-es paddockba, a francia márka új vezérigazgatója, Francois Provost kijelentette, az Alpine még „hosszú ideig itt lesz”.

Provost július végén vette át a stafétát a leköszönő Luca de Meótól, kinek távozása ismételten reflektorfénybe helyezte a Forma–1-es istálló jövőjét, miután korábban hivatalossá vált, hogy a franciák lemondanak a saját erőforrások gyártásáról, és 2026-tól inkább a Mercedesszel lépnek partnerségre.

Emellett fontos azt is megjegyezni, hogy De Meo volt az, aki ismét fel akarta futtatni az Alpine márkanevet, és az F1-es gárda is ezért váltott 2020 után, így az ő kiszállásával felmerültek olyan kérdések, hogy a csapatból esetleg ismét Renault lesz-e, vagy hogy egyáltalán maradnak-e a sorozatban.

Arról nem is beszélve, hogy maga az anyacég, a Renault is jelentős pénzügyi gondban van mostanság, 2025 első felében hatalmas veszteséget kellett elkönyvelniük, és a részvények ára is folyamatosan csökken.

Mindezek közepette Provost Monzában először látogatott ki az F1-es paddockba, és ha már ott volt, akkor mondott is néhány szót az Alpine jövőjéről. „A látogatásomra elsősorban azért kerül sor, hogy újra megerősítsük, a folytatásban is a Forma–1-ben maradunk. Még hosszú ideig itt leszünk” – mondta a francia Canal+ csatornának.

Provost emellett Pierre Gasly új, 2028 végéig szóló szerződését is kiemelte, ami szintén annak bizonyítéka, hogy maradnak és a stabilitásra építenek a folytatásban. Emellett az alakulat tulajdonképpeni vezetője, Flavio Briatore megszerezte a régi harcostársát, Steve Nielsent, aki szeptember 1-jén állt munkába ügyvezető igazgatóként.

„Ez szintén egy rendkívül pozitív jel” – mondta Gasly új megállapodásáról. „Új korszakba lépünk, ahol a teljesítmény nagyon fontos lesz, de a stabilitás még inkább. Pierre elköteleződése pedig jól demonstrálja mindezt. Steve kinevezése szintén jó példa. Szóval ahogy látják, több lépést is tettünk előre.”

Hogy a pályán mikor mutatkozik majd meg mindez, az viszont már más kérdés, hiszen az Alpine továbbra is a konstruktőri utolsó helyen áll, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy 2025-ben már el tudnának onnan mozdulni. 2026 viszont számukra is komoly lehetőséget biztosít, így most elsősorban arra fókuszálnak, miközben Provost szavai alapján a hosszabb távú jövő is biztosított.

AlpineRenault