Motorsport.hu|2025. 11. 11. 18:37
Azok után, hogy az Alpine szerződést hosszabbított Franco Colapintóval, már csak az a kérdés a 2026-os mezőnyt tekintve, hogy ki lesz Max Verstappen csapattársa és kik fognak vezetni a Racing Bullsnál. Lehet, hogy most okosabbak lettünk?

Az biztos, hogy a négyszeres világbajnok pilóta jövőre is a Red Bullt fogja erősíteni, de az még kérdéses, ki fog ülni a másik autóban. Ezt a pozíciót jelenleg ugye Juki Cunoda tölti be, de a japán idei teljesítménye minden bizonnyal nem lesz elég ahhoz, hogy megtarthassa ülését. Ebben az esetben pedig nagyon valószínű, hogy Isack Hadjar léphet majd fel a B-csapattól.

A faenzai gárda helyzete eközben érdekes, hiszen Cunoda papíron visszamehetne hozzájuk, ami nem lenne példa nélküli, ha figyelembe vesszük, hogy a múltban Danyiil Kvjat és Pierre Gasly is megkapta a lehetőséget, hogy a félresikerült Red Bull-os időszak után az akkor még Toro Rosso néven futó gárdához térhessen vissza.

Az már más kérdés, hogy a japán már lehúzott négy szezont a csapatnál, és mivel a Racing Bulls részben továbbra is egy junioristálló, ezért nehéz elképzelni, hogy visszatennék oda a már F1-es szinten is rutinos Cunodát. Liam Lawson kapcsán is vannak még kérdőjelek, bár az új-zélandi az idény második felében formába lendült, és többször meg tudja szorongatni vagy akár le is győzi Hadjart.

Nem volt ez másként múlt hétvégén sem, Lawsonnak ugyanis bevált az egykiállásos stratégia, így nagyot védekezve a hetedik pozíciót szerezte meg. Kravitz pedig, aki bokszutcai riporterként mindig a tűz közelében van, most arról beszélt, hogy ő nagyjából sejteni véli, milyen döntés fog születni a Red Bullnál versenyzőkérdésben.

„Úgy gondoljuk, abba az irányba haladunk, hogy tudjuk, mi lesz majd a Racing Bulls felállása a következő évben, és az elmondható, hogy Juki Cunoda nem szerepel benne. Jó eséllyel Liam Lawson marad, és szerintünk Arvid Lindbladnak most jobb esélyei vannak, mint mondjuk egy hónappal ezelőtt. Persze majd meglátjuk, hogy alakul.”

Mindez egyébként nagyjából egybevág a korábbi híresztelésekkel, melyek szintén arról szóltak, hogy a Lawson-Lindblad páros lehet majd a befutó 2026-ra, Cunoda pedig így kikerülne a bikások kötelékéből és az F1-es ülését is elveszítené. Helmut Marko és Laurent Mekies a téma kapcsán elmondta, hogy valószínűleg a következő hetekben vagy a szezon végeztével hoznak majd döntést.