Bár a Red Bull az utóbbi hétvégéken egyértelműen javult, és ezúttal a számukra papíron nem fekvő szingapúri aszfaltcsíkon is egészen versenyképesek voltak, Cunodánál Bakut leszámítva nem igazán látni az előrelépés jeleit, pedig ő folyamatosan hangoztatja, hogy igenis javul. A gond csak az, hogy ez eredmények formájában nem mutatkozik meg, az F1-es jövője pedig továbbra is a levegőben lóg.
A japán versenyző hétvégéje jóformán már szombaton megpecsételődött, hiszen a Q2-ig ugyan eljutott, de így is a mezőny sűrűjéből kellett kezdenie, a rajtja és az első köre pedig borzalmasan sikerült. Max Verstappenhez hasonlóan ő is a lágyakon kezdte meg a viadalt, de a 13. helyről a 17.-re esett vissza.
Bár a versenytempója ezúttal nem volt olyan rossz, végül csak a 12. helyig tudott felkapaszkodni, miközben a 18. pozícióból rajtoló Carlos Sainz például pontot szerzett. Amikor a Motorsport.com az elrontott rajtjáról kérdezte őt, Cunoda érezhetően nem volt boldog: „Egyértelműen ez volt a valaha volt legrosszabb rajtom vagy első köröm. Még mindig nem hiszem el, ami történt.”
„Mindegy, hol próbáltam helyezkedni, az első körben minden egyes kanyarban levédett vagy blokkolt valaki. Egyszerűen semmi helyem nem volt. Rengeteg pozíciót buktam az első körben. Egyértelműen ez volt a valaha volt legrosszabb kezdés. Nem tudom, mit kellett volna tennem. Biztos van valami, amit jobban is csinálhattam volna. Ez mindenképp megnehezítette az életem a futam hátralévő részére.”
Cunoda úgy véli, hogy a Q2-es búcsúja és a forgalom által dominált versenye valójában elfedte a javulását a hosszú etapokat illetően, így némileg optimistábban várja a soron következő amerikai futamokat. „A tempóm őszintén szólva az egyik legjobb volt a Red Bull-os pályafutásomat tekintve.”
„Két futammal ezelőttig még szinte reménytelen voltam. Mindegy, mit csináltam, majdnem mindig a 18., 19. voltam. Most viszont remek volt a tempóm. Most már csak egy körön is ki kéne használnom a rendelkezésre álló tapadást, de ezúttal valahogy nem éreztem. Úgy érzem, az a kulcs, hogy az egykörös tempót és a hosszú etapokat is össze tudjam rakni. Ha ez megvan, akkor minden összeáll majd. Ez a legfőbb célom” – hangsúlyozta a fiatal versenyző.
A kérdés csak az, lesz-e még elég ideje arra, hogy bizonyítani tudjon, hiszen már csak hat futam van hátra az idényből, és Helmut Marko korábban arról beszélt, hogy október végefelé várható döntés a 2026-os felállásukról, így könnyen lehet, hogy Cunodának már csak egy-két hétvégéje van arra, hogy meggyőzze főnökeit.
És ha már főnökök, Laurent Mekies arról beszélt a futam után, hogy az istálló továbbra is próbálja megfejteni, Cunoda miért nem tudott versenyképesebb időmérőt futni azok után, hogy pénteken még egészen jónak tűnt a helyzete.
„Nem sikerült jól Juki szombati napja. Személy szerint elégedett voltam a pénteki munkájával, de a szombat gyengén alakult. Közösen meg kell értenünk, hogy miért siklott félre. Az első kör egyértelműen sokkoló volt, de onnantól kezdve szerintem remek futamot teljesített. A 18. helyről a 12.-ig jött előre, és egészen jó volt a tempója. A gondot azonban a gyenge szombat jelentette, ami rányomta a bélyegét a hétvégére és a pontszerzésre, de közös erővel javítani fogunk ezen.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)