Fernando Alonso szkeptikusan nyilatkozott a 2026-os Forma-1-es szabályváltozásokról, különösen az előzési lehetőségeket illetően. A spanyol pilóta ugyan elismeri, hogy a jelentős technikai változások és az új szabályok alapjaiban formálják majd át a versenyzést, ugyanakkor komoly aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogyan befolyásolják majd az új feltételek a pályán zajló küzdelmeket.
Az új V6-os hibrid motorok bevezetésével és az aerodinamikai módosításokkal a csapatoknak teljesen át kell alakítaniuk autóikat. Az energiamenedzsment kulcsfontosságú tényezővé válik az előzéseknél, Alonso azonban úgy látja, hogy aki extra energiát használ fel egy előzési manőverre, az sebezhetővé válhat a következő egyenesben azzal szemben, akit épp megelőzött.
"Az egyetlen pont, ami még mindig kérdéses számomra, az az előzési lehetőségek kérdése. Mindenki használhatja majd az előzési rendszert az egyeneseken, akár az elöl haladó, akár a mögötte lévő autó. De valójában nincs esély arra, hogy különbséget tudj tenni, hacsak nem használsz rengeteg energiát azon az egyenesen" – mondta Alonso, majd hozzátette, hogy az extra energia felhasználásával a pilóta veszíthet a teljesítményből a következő egyenesekben, ami azt eredményezheti, hogy azonnal visszaelőzik.
A kétszeres világbajnok szerint az intelligencia lesz a kulcs abban, hogy az ember megválassza a megfelelő pillanatot egy előzési kísérletre. "Vagy egyáltalán nem kísérled meg az előzést, ha tudod, hogy időt veszítesz azzal, hogy a következő egyenesen visszaelőznek" – fogalmazott, kitérve arra is, hogy a gumiabroncsok döntő szerepet játszhatnak majd az előzések javításában 2026-ban.
"Úgy gondolom, a gumiabroncsok lesznek a fő tényezők az előzések javításában. Ha degradálódnak és több boxkiállásra lesz szükség, akkor valószínűleg ezt fogják várni a nézők is" – értékelt Alonso, rámutatva arra, hogy a gumik teljesítménye talán döntőbb lesz, mint az energiahasználatra vonatkozó új szabályváltozások.
A 2026-os szezon közeledtével Alonso továbbra is szorosan figyeli a változásokat, abban reménykedve, hogy a gyakorlatban kiderül, hogyan működnek majd valójában az új előzési stratégiák.
