A kétszeres világbajnok számára továbbra is a 2013-as Spanyol Nagydíjon aratott sikere jelenti az utolsót a királykategóriában. Az volt a 32. győzelme, és azóta hiába hajszolja elszántan a 33.-at, az továbbra sem jött neki össze. Ennek persze több oka is van, de a legfőbb egyértelműen az, hogy nem kapott futamgyőzelemre esélyes technikát.
A második mclarenes időszakában a pontszerzésért is vért kellett izzadnia, majd amikor két év kihagyás után az Alpine-nal tért vissza a szériába, már jobban mentek számára a dolgok, de mégsem ő, hanem Esteban Ocon volt az, aki győzni tudott. 2022-ben aztán egyre frusztráltabbá vált a franciák autója és a sok technikai hiba miatt, így a következő évet már az Astonnál kezdte meg.
Ez volt az a szezon, ahol Alonso számára ismét felcsillant a remény arra, hogy meglegyen a 33. győzelme, de hiába ért el számos dobogós helyezést, annak legfelső fokára nem tudott fellépni. Talán Monacóban volt rá a legnagyobb esélye, de az elszúrt taktika azt jelentette, hogy végül második lett Max Verstappen mögött.
Alonso az elmúlt években gyakran nevezi magát a legbalszerencsésebb versenyzőnek, amivel ugyan erősen lehetne vitatkozni, de az is igaz, hogy a tehetségéhez és képességeihez mérten talán többre volt hivatott a sportágban, mint amit eddig elért. Ő ugyanakkor nemrég elmondta, hogy a 418 eddigi rajtja során jó eséllyel egyenlően jutott ki neki a jóból és rosszból is, az viszont így is zavarja, hogy nagyon rég nyert utoljára futamot.
„Szerencse, balszerencse, szerintem ez 50-50, ha őszinte akarok lenni. Az az igazság, hogy amikor 400-nál is több versenyt teljesítesz, sokszor van szerencséd és sokszor van balszerencséd. Én úgy vélem, ezek kiegyenlítik egymást.”
„Amikor elmentem Le Mans-ba, a második alkalommal [2019] kétperces hátrányban voltunk a vezető mögött, miközben csak egyóra volt hátra. Aztán viszont defektet kaptak, majd pedig rosszul rögzítették az egyik kereket, így kétszer kellett kiállniuk, én pedig másodjára is győztem Le Mans-ban. Akkor nagyon szerencsések voltunk. Minden kiegyenlítődik tehát. Az viszont, hogy több mint tíz évvel ezelőtt nyertem az utolsó F1-es futamomat, nem hangzik túl jól.”
A veterán pilóta ettől függetlenül idén úgy érzi, rájár a rúd, hiszen saját számításai szerint nagyjából 22 pontot bukott a különböző problémák és balszerencsés események miatt. Arról is többször beszélt már, hogy amikor versenyképes az autója, akkor valami mindig történik vele, amikor viszont nem megy nekik, akkor a verseny is simán alakul, és nem tud bekerülni a pontszerzők közé.
„Már 22-nél tartunk, azt hiszem. Kár azért, hogy nem tudjuk befejezni a versenyeket önerőből, amikor a pontzónában vagyunk. Amikor viszont lassúak vagyunk, mert nem jó az autónk, a dolgok általában simán alakulnak a kockás zászlóig, így nem szerzünk pontot. Ez azonban már csak így megy, és ilyen a sport természete. Ha pedig jövőre jó autónk lesz, akkor csak normál szerencsére van szükségünk. Nem kell extra szerencse, csak normál mennyiségű.”
„A 22 pont elvesztése nem hangzik soknak. Nem a bajnokságért küzdünk, szóval miért kéne bosszankodnom a 22 pont miatt egy ilyen szezonban? Azért, mert minden egyes pont megszerzéséhez komoly erőfeszítésre és elszántságra van szükség, amikor az autó legfeljebb egy-két pontra jó minden egyes hétvégén. A 22 ebből a szempontból nagyon sok” – zárta a témát Alonso.