Az Alpine-nál sem számítottak arra, hogy miközben Enstone már hónapokkal ezelőtt lezárta a 2025-ös fejlesztéseket, több rivális még ősszel is új elemekkel vitte pályára az autóját. Steve Nielsen, a csapat ügyvezető igazgatója szerint ez jelentős hátrányba sodorta őket egy olyan szezon végén, amelyet eleinte még biztató formában kezdtek.
A szezon első harmadában Pierre Gasly három alkalommal is bejutott a Q3-ba, a Bahreini Nagydíjon pedig az élmezőny közeléből rajtolhatott, majd a hetedik helyen ért célba. Az Alpine mindezt a 2024-es idény erős zárása után folytatott lendületnek tulajdonította, ám a fejlődés íve hirtelen megtört.
Nielsen arról beszélt, hogy a fordulópontot az hozta el, amikor a spanyolországi hétvége után teljesen leálltak az A525-ös fejlesztésével, hogy minden erőforrást a 2026-os szabályrendszerre állítsanak át.
„Ha röviden akarom összefoglalni, a legnagyobb gondunk az, hogy ez az autó egyszerűen nem elég gyors” – mondta, majd hozzátette, hogy ennek rengeteg összetevője van, az enstone-i központtól a versenypályán elkövetett hibákig bezárólag.
A vezető szerint az is világos volt számukra, hogy minél előbb kezdik el a 2026-os projektet, annál jobb eséllyel vágnak neki az új érában a bajnokságnak. Ennek ellenére meglepte őket, hogy több közvetlen ellenfél – köztük a Haas – egészen a szezon végéig folyamatosan frissítéseket hozott, például az austini hétvégére érkezett jelentős padlólemez- és karosszériafejlesztést.
Az Alpine versenyzői a hajrában már szinte kizárólag egymással csatáztak a mezőny végén, ami Nielsen szerint egyenes következménye annak, hogy ők már hónapokkal korábban lezárták a 2025-ös autó programját.
„Szeretném, ha most erősebbek lennénk” – fogalmazott, kitérve arra is, hogy a párhuzamos fejlesztés szinte kivitelezhetetlen számukra. A legtöbb csapat ugyanis egyetlen szélcsatornával dolgozik, és a szabályok sem engedik, hogy egyszerre több projekt fussa ugyanazt a kapacitást.
Rámutatott, hogy a két különböző modell közötti folyamatos csere óriási állásidőt okoz, így nem marad elegendő kapacitás arra, hogy mindkét autót érdemben fejlesszék. Enstone-ban ezért döntöttek úgy, hogy minden energiát a 2026-os konstrukcióra fordítanak, még akkor is, ha ennek ára a jelenlegi nehéz szezon.
Nielsen azt is elmondta, hogy a csapat idei visszaesése nem növeli tovább a 2026-tal kapcsolatos nyomást.
„A Forma–1-ben mindig van feszültség” – nyilatkozta, miközben azt is megemlítette, hogy egy gyors autó még több elvárást hoz magával. Szerinte a csapaton belüli önkritika természetes, és éppen ez az, ami folyamatos fejlődésre ösztönzi őket.
A szakember úgy véli, bármennyire is fájdalmas a mostani idény, hosszú távon előnyt kovácsolhatnak abból, hogy már jóval korábban megkezdték a következő szabályrendszerre épülő autó fejlesztését. Abban bízik, hogy amikor márciusban pályára gördülnek, kézzelfoghatóvá válik az irányváltás eredménye.
