Bob Bell szerint az Aston Martin előtt komoly kihívások állnak az új szabályrendszer és a Honda-partnerség kapcsán.

Nem lesz egyszerű dolga az Aston Martinnak a 2026-os szabályváltozások előtt, hiszen a csapatnak számos területen kell fejlődnie a következő időszakban – véli Bob Bell, a csapat technikai igazgatója.

Míg a 2026-os szabályváltozásokkal kapcsolatban általában az új erőforrásokra terelődik a figyelem, az aerodinamikai konfiguráció terén is jelentős módosítások várhatók. Az elektromos és belső égésű komponensek között 50-50 százalékos megoszlást előíró új motorformula mellett olyan aerodinamikai változtatások is jönnek, amelyek célja a hatékonyság növelése és a jelenlegi köridők megtartása.

Bob Bell elismerte, hogy az új technikai szabályok csak a jéghegy csúcsát jelentik a silverstone-i székhelyű csapat számára, hiszen az új létesítményeik maximális potenciálját is ki kell aknázniuk.

"Tekintettel arra, hogy hol tartunk az utunkon, a 2026-os szabályváltozás talán nagyobb kihívást jelent az Aston Martin számára, mint más csapatoknak. Számos puzzle-darabot kell összeillesztenünk, hogy készen álljunk 2026-ra" – fogalmazott Bell.

"Gyakorlatilag egy vadonatúj csapat vagyunk, szinte felismerhetetlenül megváltoztunk azóta, hogy az Aston Martin 2021-ben visszatért a sportágba. Jelentősen bővült a létszámunk, gyári csapattá alakulunk, és fantasztikus új létesítményeink vannak, de ezeket mind üzembe kell helyeznünk" – tette hozzá.

A csapat az idei ausztrál szezonnyitó előtt jelentette be új, csúcstechnológiás szélcsatornájának használatba vételét, amit "a legújabb puzzle-darabként" írtak le a bajnoki célok felé vezető úton. Az AMR Technology Campus területén található új létesítmény jelentősen megkönnyíti majd a mérnökök munkáját, hiszen többé nem kell a Mercedes szélcsatornájára támaszkodniuk.

"Nem sokkal ezelőttig a Mercedes brackley-i szélcsatornáját használtuk. Az már régóta működik, teljesen optimalizált és csúcskapacitással üzemel. A mi vadonatúj szélcsatornánkat rövid idő alatt felhozni erre a szintre nem lesz egyszerű feladat, miközben párhuzamosan a 2026-os autót is fejlesztenünk kell" – mondta Bell.

Az új létesítmények és tervezési eszközök mellett a csapat motorpartnert is vált jövőre. A hosszú ideje Mercedes-erőforrásokat használó silverstone-i gárda a Honda mellett döntött, miután a japán gyártó úgy határozott, hogy az új motorformula bevezetése után is marad a sportágban.

"Számos olyan elem van, amit a csapatnak magának kell majd előállítania. Vegyük például a sebességváltót – a csapat utoljára 2008-ban fejlesztett saját váltót. Új hátsó felfüggesztést fogunk készíteni, saját boxfelszerelést és különböző szoftvereket fejlesztünk. Sok minden, amit most ügyfélként a Mercedestől kapunk, megszűnik, és magunknak kell megoldanunk" – részletezte Bell, hozzátéve, hogy nem lehet úgy legyőzni valakit, ha az ő felszerelését használjuk, mert mindig előnyben lesznek.