Motorsport.hu|2025. 10. 15. 17:13
Az Audi első F1-es motorja már a tesztpadokon van, és a hírek szerint meglepően erős teljesítményt mutat.

Miközben a Forma–1 paddockjában már javában zajlik a találgatás a 2026-os új motorszabályok kapcsán, érdekes információk szivárogtak ki az Audi fejlesztéseiről. A német gyártó első F1-es erőforrása állítólag már most is 400 kW feletti teljesítményre képes a belsőégésű motor tekintetében, ami több mint 540 lóerőt jelent.

Az elmúlt időszakban főként arról lehetett hallani, hogy a Ferrari kulcsemberei közül többen is az Audihoz igazolnak. Wolf Zimmermann és helyettese, Lars Schmidt – akik a maranellói motorfejlesztési részleg vezető szakemberei voltak – már készülnek arra, hogy tudásukat a négykarikás márka szolgálatába állítsák.

Mattia Binotto, az Audi F1-es projektjének vezetője nemrég egy interjúban vázolta fel a márka ötéves tervét, amely 2030-ra célozza meg a világbajnoki címet. "A Forma–1 a legösszetettebb sportág, nem csak a motorsportban, hanem mind méretében, mind technológiájában. A történelem azt mutatja, hogy minden sikeres időszak 5-7 év felkészülést igényel. Mi ezt öt év alatt szeretnénk elérni: három év az építkezésre, kettő a megszilárdításra" – fogalmazott a korábbi Ferrari-mérnök.

A Sauber Audivá alakulása már javában zajlik, és azt is fontos kiemelni, hogy a német márka nem a semmiből építkezik, mint például a Cadillac. A svájci csapat az elmúlt években felküzdötte magát a konstruktőri bajnokság végéről, és ma már képesek arra, hogy pontszerző pozícióban végezzenek mindkét autójukkal.

Az Audi neuburgani motorsport központja, amely 2014 óta működik, 3000 négyzetméteren fejleszti a márka különböző versenyautóit. Itt született meg többek között a Le Mans-győztes R18 e-tron, a Dakaron diadalmaskodó RS Q e-tron, valamint itt kezelték a Formula E programot is. A központot most az F1-es igényekhez igazítják, miközben folyamatosan bővítik a létszámot, főként a Mercedestől és a Ferraritól érkező szakemberekkel.

A paddockban keringő hírek szerint jelenleg a Mercedes erőforrása tűnik a legerősebbnek, amely a gyári csapat mellett a McLarent, a Williamst és az Alpine-t is el fogja látni. Nagy várakozás övezi a Ferrari fejlesztését is, valamint az Aston Martin-Honda párosítást, miközben az Audi és a Red Bull Powertrains-Ford programjáról alig szivárog ki információ.

A Mercedes motorját jelenleg 420 kW-ra, azaz körülbelül 571 lóerőre becsülik, ami nem sokkal több, mint amit az Audi már most elért. Ugyanakkor ezeket a számokat fenntartással kell kezelni, hiszen egyelőre csak a tesztpadi mérések alapján terjednek a hírek, és a megbízhatóság még kulcskérdés lesz egy 24 futamos szezonban.

Binotto szerint bár kezdetben kihívást jelent majd a hinwili és neuburgi részlegek összehangolása, az Audi magasabb szintről indulhat, mint azt sokan gondolnák.

Élő közvetítés