Az ingolstadti gyártó és a német sportszergyártó óriás közötti megállapodás részletei napvilágra kerültek, miután a héten hivatalossá vált a többéves együttműködés, amely 2026-tól, az Audi Forma-1-es debütálásával egyidejűleg lép életbe. A Bild információi szerint az évente körülbelül 25 millió eurós összeg elmarad attól, amit a három csíkos vállalat a stuttgarti márkának fizet ugyanilyen konstrukcióban.
A különbség nem meglepő, hiszen a Mercedes az elmúlt évtizedben a sportág meghatározó szereplőjévé vált, 2014 és 2021 között hét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címet szerezve. Ezzel szemben az Audi teljesen új szereplőként érkezik a királykategóriába, gyári csapatként átvéve a svájci Sauber istállót.
Az együttműködés keretében a sportszergyártó lesz az Audi hivatalos ruházati partnere, közös kollekciójuk pedig 2026 februárjában kerül világszerte a boltokba, közvetlenül a csapat első nagydíja előtt. A rajongók számára elérhető termékpaletta ruházati cikkeket, cipőket és különböző kiegészítőket fog tartalmazni.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója szerint a két vállalat hosszú közös múltra tekint vissza az élsportban, és most együtt kívánnak áttörést elérni a motorsport csúcskategóriájában. Björn Gulden, az Adidas első embere hozzátette, hogy a négy karika és a három csík találkozása 2026-ban új fejezetet nyit a versenysportban, és alig várják már a közös munka megkezdését.
A partnerség jelentőségét növeli, hogy az Adidas számára ez már a második aktív Forma-1-es megállapodás lesz, amely párhuzamosan fut majd a Mercedesszel kötött szerződéssel. Ez a stratégia jól mutatja a sportszergyártó elkötelezettségét a királykategória iránt, valamint azt, hogy hosszú távon gondolkodnak a motorsportban való jelenlétükről.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!