Az egymást követő kiesések Ausztráliában és Kínában – ahol a sprintfutamon tizedik lett – azt eredményezték, hogy a spanyol versenyző jelenleg az F1-es pilóták bajnokságának utolsó helyén áll. Ez Alonso legrosszabb rajtja azóta, hogy nyolc évvel ezelőtt ugyanilyen eredményeket ért el a McLarennel.
A 43 éves pilóta Melbourne-ben a 34. körben elvesztette uralmát az Aston Martin felett, miután ráhajtott a 6-os kanyar rázókövére és a korlátnak csapódott. Kínában pedig fékhibával kényszerült feladni a versenyt már a negyedik körben.
Az Auto Motor und Sport szerint az Aston Martin „túlságosan is" a hátsó abroncsok használatának javítására koncentrált a 2025-ös autójuknál. Sanghajban azonban az első gumik szemcsésedése jelentette a fő problémát a pálya hosszú ívű kanyarjai miatt, amelyek csökkentették a tapadást.
A silverstone-i istálló jelenleg csak a hetedik helyen áll a konstruktőrök között, miután tavaly ötödikek voltak. A Ferrari kettős kizárása a kínai futamon két pontot hozott az Aston Martinnak, mivel Lance Stroll kilencedik helyre lépett előre, de ez nem sokat változtat a csapat helyzetén.
Az Aston Martin visszaesett a 2025-ös szezon kezdetére, miután tavaly már nehezen tudták megőrizni versenyképességüket. A jelenlegi gyenge forma egy stratégiai hibára vezethető vissza, amelynek során az csapat túlzottan egy területre összpontosított, figyelmen kívül hagyva más fontos szempontokat.