Azok után, hogy a spanyol pilóta Zandvoortban a balszerencsés taktikája miatt mérgelődött, Monzában végül be sem tudta fejezni a versenyt, idén már ötödször. A 25. körben ugyanis az Ascariból kifelé egyszerűen megadta magát a jobb első felfüggesztése, amikor ráhajtott a kijárati kerékvetőre, és onnan már értelemszerűen nem volt számára folytatás.
Krack a leintés után arról beszélt a médiának, hogy nem tudják, mi okozhatta a problémát, de a kérdéses elemeket már eltávolították az autóról, hogy ezen a héten további vizsgálatoknak vessék őket alá. „Még nem tudjuk, mi történt. Ki kell elemezzük. Az alkatrészeket leszedik és ma este visszajönnek velünk a repülőn, hogy holnap aztán megnézhessük őket.”
A gondot az jelenti, hogy Alonso elvileg sehol sem futott szélesre a futam korábbi részében, így nem lehet azonnal rámutatni valamire. „Könnyű lenne azt mondani, hogy kiszélesítette valahol a pályát, de semmi szokatlant nem láttunk. Ezért is fontos szerintem a megfelelő elemzés, mert alapvetően könnyű lenne a pilótára mutogatni, de muszáj tényszerűnek maradni.”
„Csak annyit tudtunk tenni, hogy szóltunk Lance-nek [Stroll], vigyázzon azon a részen. Biztosítanunk kellett, hogy a másik autó kicsit óvatosabb legyen, még akkor is, ha a két dolognak nincs köze egymáshoz.”
A kiesésig Alonso egyébként jó futamot teljesített, hiszen a hetedik helyen haladt. „Igen, a stratégia szerintem nagyon jól alakult, és többnyire minden a tervek szerint zajlott” – folytatta Krack. „Tudtuk, hogy Gabriel [Bortoleto] előttünk rendkívül gyors az egyenesekben, szóval próbáltuk kihasználni a közelségét.”
„Szerettük volna leutánozni az ausztriai futamot, ahol végig Liam [Lawson] DRS-ében mentünk, mert az elég jól működött akkor. Szerintem jókor hívtuk ki a bokszba, sikerült átugranunk Gabrielt, és szerintem elég erős helyen értünk volna célba. A keményeken eleinte jó tempót diktált. Egyedül talán Albon jelenthetett volna veszélyt, mert gyors volt, de úgy gondolom, pontokat szereztünk volna” – zárta a luxemburgi szakember.