Az Audi többéves szponzorációs megállapodást írt alá az Adidasszal 2026-ra, mindössze egy évvel azután, hogy német autóipari riválisa, a Mercedes visszahozta a sportruházati márkát a Forma-1-be.

A mostani szezon előtt a Mercedes bejelentette, hogy számos riválist legyőzve sikerült megszereznie az Adidasszal egy „úttörő" többéves szerződést, amellyel hivatalos csapatpartnerré váltak.

Az Adidas híres három csíkja szerepel a Mercedes csapat idei felszerelésén és versenyoverállján, valamint George Russell és Kimi Antonelli által versenyek előtt használt egyedi ezüst hűtőkabátja is nagy beszédtémává vált az év korábbi szakaszában.

Míg a Mercedes ebben a szezonban kizárólagos partnerséget alakított ki az Adidasszal, ez a helyzet 2026-ban megváltozik, mivel az Adidas kiterjeszti befolyását a rajtrácsra. Szerdán az Audi bejelentette, hogy többéves szerződést írt alá az Adidasszal hivatalos ruházati partnerként.

A megállapodás magában foglal exkluzív ruhakollekciókat, valamint felszereléseket a pilóták, szerelők, mérnökök és más csapattagok számára. Jonathan Wheatley, az Audi csapatfőnöke elmondta a szerződésről:

„Ez a partnerség két ikonikus márkát egyesít - a négy gyűrűt és a három csíkot - egy globális színpadon, és merész lépést jelent előre az Audi F1 Team útján."

Gernot Dollner, az Audi vezérigazgatója szerint a partnerség az Adidasszal teljesen érthető, figyelembe véve, hogy a két márka korábban más kategóriákban is együttműködött.

„Az Adidas és az Audi évtizedek óta működik együtt a csúcsszintű sportban - közös értékekre építve és a teljesítményen keresztüli inspiráció vágyára" - mondta.

„A Forma-1-beli partnerségünk messze túlmutat az innováció és a csúcsteljesítmény hajszolásán, két progresszív márka erősségeit és vízióit kombinálja" - tette hozzá.

A Mercedes-szerződés volt az Adidas első hivatalos belépése az F1-be szponzorként, logói és márkázása korábban csak kisebb személyes szerződéseken keresztül jelent meg Michael Schumacherrel, vagy olyan csapatokkal, mint a Footwork és Larousse a kilencvenes években.

Az Adidas nagy horderejű kiutat keresett céges tevékenysége számára, miután elveszítette ikonikus szponzorációs jogait a német labdarúgó-válogatotthoz, ahol a rivális Nike veszi át a szerződést 2027-től.

Az Adidas-szerződés a második nagy partnerség, amelyet az új Audi csapat bejelentett - júliusban felfedték, hogy névadó szponzoruk a Revolut fintech cég lesz.

Audi