Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az olasz beszállítónak pontos gyorsulási, végsebesség- és leszorítóerő-becslésekre lenne szüksége az új generációs keverékek véglegesítéséhez, ám a beküldött számok közötti eltérés szokatlanul nagy. A lap megjegyezte: „Ha hihetőek lennének a számok, az jelentős tempókülönbséget jelezne az autók között.” – írta a lap.
A Mercedes mérnöki vezetője, Andrew Shovlin szerint ez nem példa nélküli a nagy szabályváltozások előtt.
„Ez szinte mindig így van, amikor új előírások lépnek életbe. Egyes csapatok jobban fejlődnek, mint mások. Akik különösen erősnek érzik magukat, talán szeretnék kicsit visszafogni a várakozásokat” – tette hozzá.
A Pirelli ugyanakkor figyelmeztette a mezőnyt, hogy a „játéknak” vannak határai: ha a valós terhelésnél alacsonyabb leszorítóerővel számolnak, a gumik a pályán túlterhelődhetnek, ha pedig túl konzervatívak a feltételezések, a keverékek feleslegesen kemények vagy lassúak lehetnek.
Shovlin jelezte, a szórásnak nem csak stratégiai okai lehetnek. „Vannak, akik azt jelzik, hol gondolják, hogy a végén tartanak majd. Mások azt jelzik, hol tartanak ma. Ahogyan a szabályokat megírták, nem hiszem, hogy nagy különbség lesz, amikor először együtt kimegyünk a pályára” – fogalmazott.
