A háromrészes kvalifikáció továbbra is a megszokott módon fog zajlani, tehát az egyes etapok ideje nem változik, ahogyan a kieső pilóták száma sem. Ami viszont igen, az az, hogy az egyes szakaszokban milyen gumikeveréket lehet használni.
A tervek szerint ugyanis a Q1-ben csak a keményet, a Q2-ben csak a közepest, a mindent eldöntő Q3-ban pedig kizárólag a lágy Pirelliket vehetik majd igénybe a versenyzők. Amennyiben azonban esős időmérőre kerülne sor, akkor ez a szabály nyilván változna.
Emellett a csapatok ezekre a kísérleti hétvégére nem is kapnak annyi szett abroncsot, mint a szokványos eseményekre, hiszen 13 helyett csak 11 szett slick gumi áll majd a rendelkezésükre, és ezzel kell boldogulniuk a három nap folyamán.
Azt is tudni lehet, hogy pontosan milyen felosztásban kapják majd meg az istállók azt a 11 szettet: három kemény, négy közepes, valamint négy lágy garnitúra lesz elérhető, ami elég komoly eltérés a mostani szabályokhoz képest, ahol két kemény, három közepes és nyolc lágy közül válogathatnak.
Ezt a némileg módosított formátumot pedig nemrég a Motorsport Világtanács is jóváhagyta, így 2023-ban a még bizonytalan számú sprinthétvége mellett bizonyos szempontból újfajta időmérőket is láthatunk majd.
Amennyiben pedig jól sikerülnek az éles tesztek, akkor a jövőben akár a fentebb felvázolt lebonyolítás válhat majd a megszokottá szombatonként.