hero image

Az FIA elmagyarázta, miért zárult biztonsági autó mögött az Olasz Nagydíj

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2022/09/12 18:36
A monzai szurkolók nagy bánatára a futam végén nem láthattuk, ahogy Charles Leclerc megpróbálja megtámadni a győzelemért Max Verstappent, mivel a verseny a biztonsági autó mögött ért véget. Az FIA most elmagyarázta, miért ez a döntés született.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

Daniel Ricciardo a 2-es Lesmo után húzódott félre McLarenjével az Olasz Nagydíj 46. körében, miután az autójánál technikai hiba lépett fel, ezt követően pedig beküldték a Safety Cart. Ugyan a McLarent már a leintés előtt sikerült elvinni az útból, a futam mégis sárga zászló alatt ért véget.

Emiatt pedig elmaradt a várt nagy végjáték, amely mindenképpen izgalmas lehetett volna, hiszen a mezőny nagy része kint volt kereket cserélni, így friss abroncson támadhatták volna egymást a versenyzők az utolsó pár körben.

Az újraindítás elmaradása természetesen sokak számára volt fájó, és az olasz szurkolók hangot is adtak nemtetszésüknek a futam végén. Leclerc a rádióban elégedetlenkedett, és Lewis Hamilton sem értette, miért nem versenyezhetnek a végén.

Az FIA tehát kénytelen volt indokolni a megkérdőjelezhető döntést: „Miközben minden erőfeszítés megtörtént annak érdekében, hogy gyorsan levigyék a pályáról a 3-as számú autót, és ezzel újraindulhasson a futam, a sportbírók eleinte nem tudták üresbe helyezni az autót és letolni azt a megnyitáshoz.”

„Mivel a mentési folyamat biztonsága az egyetlen prioritásunk, és az incidens nem volt annyira súlyos, hogy indokolt legyen a piros zászló belengetése, így a futam biztonsági autó alatt ért véget az FIA és a résztvevők közötti megállapodásnak megfelelően. A biztonsági autós periódus időzítésének nincsen hatása erre a folyamatra” – állt az FIA közleményében.

A helyzetet tehát Ricciardo autójának fokozatban ragadása nehezítette, de emellett az is, hogy a biztonsági autó először nem Max Verstappen elé állt be, hanem George Russell elé, és a mezőny csak nagyon lassan gyűlt össze, ezzel pedig értékes körök mentek el.

Ami pedig az újraindítás hiányát illeti, a tavalyi abu dhabi botrányt követően a felek megegyeztek, hogy nem történhet meg újra hasonló eset, és nem szabad siettetni az újraindítást, így most ennek megfelelően jártak el. Az már más kérdés, hogy ez volt-e az elérhető legjobb döntés.

A verseny mindenesetre kocogással ért véget, Verstappen pedig zsinórban ötödik futamát nyerte, és újabb komoly lépést tett második bajnoki címe felé.