Az FIA egyszemélyes versenyautókért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis nem köntörfalazott, amikor a Forma–1-es csapatokra váró kihívásokról beszélt. A 2026-os szezonban ugyanis mind az autók kasztniját, mind pedig az erőforrásokat érintő szabályok jelentősen átalakulnak.
Bár az új szabályrendszer egyik fő célja az erőviszonyok kiegyenlítése, Tombazis szerint kezdetben nagyobb különbségek alakulhatnak ki a mezőnyben. Ez nem lenne meglepő, hiszen az elmúlt években tapasztalt, mindössze egy másodperces különbség a teljes mezőny között szinte példa nélküli volt a sportág történetében.
"Az új szabályok bevezetésekor természetes, hogy kezdetben nagyobb lesz a szórás a mezőnyben" – nyilatkozta a PlanetF1-nek Tombazis. "Ráadásul a teljesítmény is változékonyabb lesz, ahogy a csapatok fokozatosan megismerik és megtanulják az új előírásokat."
A szakértők már most találgatják a jövőbeli erőviszonyokat, különösen a motorok teljesítménye kapcsán. A 2014-es motorváltásnál a Mercedes jelentős előnyre tett szert, ami nyolc konstruktőri bajnoki címhez segítette őket. Bár sokan ismét a német márkát tartják esélyesnek, Tombazis szerint korai lenne bármiféle jóslatokba bocsátkozni.
"Az FIA nem fér hozzá a csapatok lóerő adataihoz vagy a szélcsatornás eredményekhez. Szabályozási okokból nem láthatunk bele ezekbe az információkba, így egyelőre minden csak spekuláció" – tette hozzá az igazgató.
Külön figyelmet érdemel az Audi és a Cadillac helyzete. Míg az Audi a jelenlegi Stake csapatot átvéve saját erőforrással vág neki a kihívásnak, addig a Cadillac újonc létesítményként, de Ferrari motorokkal kezdi meg F1-es szereplését.
Tombazis szerint mindkét gyártónak különösen nehéz dolga lesz: "Természetesen minden csapat meredek tanulási görbével néz szembe az új szabályok miatt, de az újonnan érkezőknek ez dupla kihívást jelent majd."