A Ferrari csapatfőnöke szerint, ha nem rakják fel a kemény keverékű abroncsokat Charles Leclerc autójára, akkor sem lett volna meg a tempója a győzelemhez a Hungaroringen.

Újabb katasztrofális hétvégét tudhat maga mögött a Ferrari. Hiába rajtolhatott Carlos Sainz a második, Charles Leclerc a harmadik helyről a Magyar Nagydíjon, egyikőjük sem tudott végül dobogóra állni.

Ebben nagy szerepet játszott a csapat is, amelyik ezúttal is rossz stratégiát választott, amikor a monacói pilótának a szemmel láthatóan nem üzemelő kemény keverékű abroncsokat rakták fel.

A szezonban nem először hozott hibás döntést a maranellói alakulat, azonban Mattia Binotto ragaszkodik hozzá, hogy nem a rossz stratégia miatt bukták el a dobogót. A csapatfőnök elmondta, tudták, hogy a kemény gumikat nehéz lesz felmelegíteni, de bíztak benne, hogy végül előnyük származik belőle.

„Néhány kör után sem lettek volna olyan gyorsak, mint a közepes abroncsok tíz-tizenegy körön keresztül, de egy 30 körös etapon már profitálhattunk volna belőle. Összességében viszont nem működtek úgy, ahogy vártuk. Ennek a fő oka az volt, hogy az autó sem működött úgy, ahogy kellett volna“ - fogalmazott Binotto.

Charles Leclerc hátránya immáron 80 pont a pilóták világbajnoki pontversenyében Max Verstappen mögött és nagyon nehéz elképzelni, hogy sikerül megszereznie a világbajnoki címet, miközben a Ferrari is 97 egységre távolodott el a Red Bulltól a konstruktőrök pontversenyében, ráadásul a Mercedes is feljött rájuk 30 pontra.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL