A Milton Keynes-i alakulat a Brit Nagydíjat követően küldte el Hornert, a helyére pedig a testvércsapat addigi főnökét, Mekiest ültette. Bár egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy a brit távozása volt a döntő tényező, de az biztos, hogy az energiaitalosok azóta sokkal jobb teljesítményt nyújtanak, és még a világbajnoki harcba is visszatértek Max Verstappennel.
Beszédes mutató lehet, hogy miközben Horner vezetésével az istálló 12 forduló alatt 172 pontot gyűjtött, addig a Mekies megérkezése óta lefutott nyolc versenyhétvégén 174-ig jutottak. Puszta véletlen lenne? Nehéz megmondani, de a Red Bullon belül többen is beszéltek arról, hogy Mekies milyen friss szemléletet és másfajta módszereket hozott a csapathoz, amely az elmúlt hónapokban ismét régi önmagát idézi.
Brundle a Sky Sports F1 Show-ban nem véletlenül méltatta a francia szakembert. „Igazán lenyűgöz, amit látok, és rendkívül érett módon kezeli a helyzetet. Az egója egyáltalán nem létező fogalom. Manapság mintha már újfajta csapatvezetőket látnánk, nem igaz? Ezért van az is, hogy Christian nem akarna visszatérni csapatfőnökként.”
„Úgy tűnik, mérnöki háttér kell ahhoz, hogy jobban össze lehessen kötni ezt a számos, külön területekre szakosodott embert a csapatnál, miközben a politikában ott van neki Helmut Marko és a többiek, hogy segítsenek.”
„Úgy vélem tehát, hogy emiatt a 2026-os versenyzőkérdésben is komolyabb együttműködést láthatunk majd a Red Bull vezető figurái között. Szerintem látható, hogy ő most a megfelelő ember a megfelelő időben, és egyfajta trend kezd kibontakozni” – magyarázta Brundle.
A szakértő pedig nem véletlenül hívta fel a figyelmet erre, hiszen az elmúlt években valóban azt figyelhettük meg, hogy egyre több alakulat alkalmaz mérnöki háttérrel rendelkező, a mérnöki oldalról érkező csapatvezetőket. Ott van például Ajao Komacu a Haasnál, Jonathan Wheatley a Saubernél, Alan Permane a Racing Bullsnál vagy éppen Andy Cowell az Aston Martinnál. És akkor nem szabad kihagyni James Vowlest a Williamsnél és Andrea Stellát a McLarennél.
Ebből jól látszik, hogy a klasszikus csapatfőnökök ideje talán már lejárt a Forma–1-ben, és az istállók jobban járnak, ha komoly mérnöki tudással rendelkező szakembereket ültetnek a vezetői székbe. Ez pedig részben Horner visszatérési esélyeit is ronthatja, amennyiben a jövőben szeretne ismét egy F1-es alakulat csapatvezetője lenni.
-crop-1200x800_640x427.jpg)