A Forma–1 mezőnye feszült figyelemmel követi a Cadillac érkezését, hiszen 2016 óta először állhat ismét 22 versenyautó a rajtrácson. Graeme Lowdon csapatfőnök az F1 Mediának adott interjújában részletesen beszélt a 2026-os szezonrajtig hátralévő időszak terveiről és célkitűzéseiről.
A projekt egyre kézzelfoghatóbbá válik a tizenegyedik F1-es csapat számára. A 2024-ben kinevezett Lowdon nem újoncként vág bele a feladatba, hiszen 2010-ben már részt vett a Virgin Racing F1-es debütálásának levezénylésében. A nyári szünet előtt bejelentett pilótaválasztását is megindokolta a szakember.
"Egyértelmű volt számunkra, hogy tapasztalt versenyzőkre van szükségünk" – kezdte a brit szakember, amikor Sergio Pérez és Valtteri Bottas szerződtetéséről kérdezték. "Kulcsfontosságú szempont volt, hogy mindketten lelkesek legyenek és higgyenek a projektben."
Külön kiemelte Bottast, aki jelenleg a Mercedes tartalékpilótája. "Valtteri naprakész információkkal rendelkezik a Forma–1-ről, rendszeresen egyeztet a mérnökökkel és részt vesz a versenyhetvégék eligazításain. Pontosan ilyen emberre volt szükségünk, nála jobbat nem is találhattunk volna."
A felkészülés előrehaladtáról szólva Lowdon elárulta: "Minden a tervek szerint halad. A két versenyautó váza már majdnem kész, és a törésteszthez szükséges prototípust is elkészítettük már."
A csapatfőnök egy érdekes részletet is elárult: "Virtuálisan már most is részt veszünk minden futamon. Így próbáljuk meg az amerikai és angliai gyárakban dolgozó kollégákat is ráhangolni a versenyek ritmusára, felkészülve a jövő évre."
A szurkolók már 2026 januárjában láthatják majd a Cadillacet a pályán a filmes felvételek során. A csapat extra tesztnapokat kap Barcelonában: "A szokásos három nap helyett öt áll majd rendelkezésünkre. Minden további megtett méter előnyt jelent számunkra."
A logisztikai kihívásokról szólva Lowdon elmondta, hogy Indianapolisban épül a motorgyár, bár kezdetben Ferrari-erőforrásokat használnak majd. "Célunk, hogy minél több komponenst magunk gyártsunk, és függetlenek legyünk. Hosszú távon az Egyesült Államokban szeretnénk összpontosítani a gyártást" – magyarázta a brit szakember. Ez egyedülálló lenne, hiszen jelenleg egyetlen F1-es csapat sem működik teljes egészében Európán kívül.
A 2026-os célkitűzésekről szólva két fő szempontot emelt ki: "Minden hétvégén a lehető legjobb teljesítményt akarjuk nyújtani, és szeretnénk kivívni a versenytársak tiszteletét, mert az azt jelentené, hogy jól végezzük a munkánkat."
Konkrét eredményeket azonban nem jósolt: "Minden csapatfőnök azt mondja, pontosan tudja, hol fog végezni a csapata, aztán általában tévednek. Én őszintén nem tudom megjósolni, hol tartunk majd jövőre."