A hétfőn bejelentett pilótapárosítás több hónapos tárgyalássorozat eredményeként született meg, miután a Cadillac hosszú ideje titokban tartotta, kik lesznek az első versenyzői a 2026-ban induló projektben. A tizenegyedik F1-es istálló végül Valtteri Bottas és Sergio Pérez mellett döntött, bár utóbbi kiválasztását számos kétely övezte a csapat vezetése részéről.
A mexikói pilóta Red Bullnál töltött utolsó szezonja ugyanis messze nem a várakozásoknak megfelelően alakult, és Pérez 2025-ben egyáltalán nem versenyzett a királykategóriában. Ez komoly aggodalmakat ébresztett a Cadillac menedzsmentjében, ahogyan azt Towriss, a Cadillac F1 Team és a TWG Motorsports vezérigazgatója a Racer magazinnak adott interjújában részletesen kifejtette.
„Természetesen sokat beszélgettünk arról a bizonyos kihagyásról, hiszen Checo egy teljes évet távol töltött a versenypályáktól. Ha Valtterire tekintünk, láthatjuk, hogy ő minden hétvégén ott volt a pályán, ezért rendkívül fontosnak tartottuk megtudni, Sergio hogyan vélekedik a Forma-1-be való visszatéréséről, illetve milyen elképzelései vannak a Cadillac projektjével kapcsolatban, amelynek egyik vezetőjévé válhat," nyilatkozta Towriss, aki nem titkolta, mennyire elégedettek voltak a mexikói reakciójával.
Kételyek a tárgyalások előtt
A vezérigazgató őszintén bevallotta, hogy a Cadillac komoly fenntartásokkal viseltetett Pérez szerepvállalásával kapcsolatban, mielőtt egyáltalán megkezdődtek volna az ülésről szóló egyeztetések. „Véleményem szerint rendkívül jól teljesített a vele folytatott megbeszélések során. Amennyiben voltak is kérdéseink a tárgyalások előtt, mivel szkeptikusak voltunk néhány dologgal kapcsolatban, minden felvetésünkre kimerítő választ adott, és kitűnően megfelelt az elvárásainknak. Ennek köszönhetően örömmel ajánlottuk fel neki a lehetőséget."
Az amerikai istálló vezetése alapos kutatómunkát végzett mind Bottas, mind pedig különösen Pérez korábbi teljesítményével kapcsolatban. „Rengeteg időt fordítottunk a finn pilóta múltbeli tapasztalatainak feltérképezésére, illetve annak vizsgálatára, milyen körülmények között dolgozott a Saubernél, hogyan teljesített az ott rendelkezésére álló autóval, valamint miként viszonyult időmérős eredménye a futamokon nyújtott teljesítményéhez," magyarázta Towriss.
„Ezután következett a valószínűleg bonyolultabb forgatókönyv, a Red Bull-os időszak elemzése. Rendkívül érdekes volt nyomon követni ezt a szituációt, egy olyan csapatnál, amely egyértelműen egy versenyzőre épül, miközben két pilótával versenyez. Nyilvánvaló, hogy a második ülésben ülők egyike sem teljesített különösebben jól ebből a szempontból," világított rá a vezérigazgató a Milton Keynes-i csapat sajátos dinamikájára.
„Jelentős időt töltöttünk a Red Bull szakembereivel való egyeztetéssel, különböző információk és visszajelzések gyűjtésével. Ebből a szemszögből nézve hosszú és alapos folyamatról beszélhetünk, amelynek eredményeként, mindent figyelembe véve, rendkívül pozitív benyomásunk alakult ki Checóról, a Forma-1-ben való versenyzés iránti elkötelezettségéről, arról a szándékáról, hogy bizonyítson, megmutassa mire képes valójában, és végleg maga mögött hagyja a Red Bullnál töltött utolsó szezonját," zárta gondolatait a Cadillac F1 Team első embere.
