A 2026-os Forma–1-es idényre készülve a Cadillac és Sergio Pérez komoly előnyt kapott az FIA-tól, ugyanis a szövetség külön engedéllyel többlet-szélcsatornaidőt biztosít az amerikai gyártónak, hogy a csapat felzárkózhasson a rutinosabb riválisokhoz.
Az funoanalisitecnica.com értesülései szerint ez a lépés elsősorban arra szolgál, hogy az újonc istálló már a kezdetektől versenyképes lehessen.
„Az FIA a szélcsatorna-idő megnövelésével próbálja segíteni a Cadillacet abban, hogy csökkentsék a lemaradásukat a tapasztaltabb csapatokhoz képest. Ez az előny lehetővé teszi, hogy a mérnökök időben felmérjék a projekt technikai irányát, és gyorsan be tudjanak avatkozni, ha komoly problémák merülnének fel” – olvasható a portál beszámolójában.
Hozzátették azt is, hogy míg más csapatoknak meg kellett osztaniuk az erőforrásaikat a 2025-ös és a 2026-os fejlesztési fázis között, addig az amerikai alakulat teljes egészében az új szabályrendszerre koncentrálhatott. „Ez az elméleti előny ugyanakkor nagy nyomást is jelent a csapat számára” – tették hozzá.
Két év biztos, a harmadik feltételes
Sergio Pérez a Red Bulltól való távozása után a Cadillachez szerződött, és sokakban felmerült a kérdés, meddig maradhat a mezőny tagja, különösen annak fényében, hogy sokan ezt tekintik pályafutása utolsó nagy dobásának.
Diego Mejía mexikói televíziós szakértő szerint a rutinos pilóta hosszabb távra tervez. „Checo azt mondta, hogy két évre szól a szerződése a Cadillackel. Tudomásom szerint ez egy 2+1-es konstrukció, vagyis két fix év és egy opcionális harmadik, bizonyos feltételekkel” – árulta el az ismert újságíró.
Mejía hozzátette: „Checo azt is jelezte, hogy addig szeretne maradni, amíg szükséges ahhoz, hogy élvezze a közös munka gyümölcsét. Nem szabott határidőt ennek a projektnek, amit karrierje egyik utolsó nagy vállalásának tart.”
A Cadillac tehát nemcsak technikai oldalról kapott lendületet az FIA segítségével, hanem egy tapasztalt, motivált versenyzőt is a soraiban tudhat, aki minden bizonnyal kulcsszerepet játszik majd a csapat felépítésében.
