A spanyol pilóta, aki a Ferrari helyett idén a Williams színeiben versenyez, korlátozott időt tölthetett csak új autójával, a FW47-tel a szezonnyitó előtt. A háromnapos előszezoni teszten mindössze másfél nap jutott számára, hogy megismerkedjen az új technikával.
"Nem tudtam annyi tesztelési elemet kipróbálni, amennyit szerettem volna", nyilatkozta Sainz. "Úgy érzem, öt vagy hat olyan dolog is van, amit szerettem volna tesztelni, összehasonlítani, hogy tudjam, melyik irányba haladjunk a szezon további részében."
Az aktuális autókkal történő szezon közbeni tesztelést 2009-ben tiltották be költségcsökkentési célból, és a csapatok csak 200 kilométeres filmforgatási napokat tarthatnak. Sainz szerint azonban a modern szimulátorok korában új megközelítésre lenne szükség.
"Egyszerűen nincs elég idő", hangsúlyozta Sainz. "Általánosságban zavar ez a szabály. Napokat töltünk a szimulátorban. Csak egy gondolat a részemről, hogy beépíthetnék a költségvetési sapkába, hogy egy csapat szimulátort akar használni vagy tesztelni szeretne, és te döntöd el, mire költöd a büdzsédet. Ha környezetvédelmi szempontból nézzük, akkor is életképes lehetne, hiszen a pilóták minden nap magángéppel repülnek Monacóból az Egyesült Királyságba szimulátoros munkára. Számomra ez a része érthetetlen a Forma-1-nek."
"Úgy döntöttek, hogy betiltják a tesztelést, kifejlesztettek 20 millió eurós szimulátorokat, és elköltötték a pénzt 20 millió eurós szimulátorokra ahelyett, hogy tesztelni mennének. Ez személyes vélemény, nem a GPDA álláspontja vagy bármi más. Nem értem, honnan ered. Mondhatnánk azt is, hogy legyen 10-12 tesztnap limit, és minden csapat úgy használja fel a szezon során, ahogy akarja", tette hozzá a többszörös F1-es futamgyőztes.
A Williams felfelé ívelő pályájához hozzájárulni kívánó Sainz szerint a jelenlegi helyzet azt is korlátozza, hogy egy pilóta mennyire tud részt venni az autó fejlesztésében. "A valóság az, hogy a mai F1-es tesztelési helyzetben mindaz, amit itt elmondok, nem számít", fejtette ki. "A tesztelés nem létezik, amit én utálok, mert pontosan ez az, ahol szerintem egy F1-es csapat fejleszthetné az autót, és egy pilótának befolyása lehetne a fejlesztésre. De manapság a tesztelés gyakorlatilag nem létezik."