Max Verstappen időt veszített a Japán Nagydíj alatti bokszkiállásánál, mert két kulcsfontosságú csapattag hiányzott a szokásos bokszcsapatból.

Matt és Jon Caller, akik ikrek és a csapat első számú szerelői, személyes okokból hazatértek az Egyesült Királyságba ezen a hétvégén, így a Red Bullnak tartalékokkal kellett végrehajtania a kiállásokat, ami pedig kritikus pillanathoz vezetett a verseny során.

Verstappen vezette a futamot, amikor ugyanabban a körben állt ki a bokszba, mint az őt üldöző Lando Norris, akinek valamivel gyorsabb kiállása lehetőséget teremtett arra, hogy kihívást intézzen Verstappen ellen a bokszutca kijáratánál, bár később a fűre futott és visszaesett a Red Bull mögé.

„Miután először Oscart [Piastrit] hozták ki, egyértelmű volt számunkra, hogy Landót a következő körben fogják behívni" – nyilatkozta Horner az F1.com-nak –, „ezért kiálltunk, hogy lefedjük ezt a stratégiát."

„Ezen a hétvégén a két első számú szerelő, akik ikrek, sajnos nem lehettek velünk, mert édesapjuk nem volt jól, így visszatértek az Egyesült Királyságba" – magyarázta a csapatfőnök –, „ami miatt a tartalék embereinket használtuk a bokszkiállásnál, és ez kicsit lassabb műveletet eredményezett, mint ami ideális lett volna."

Norris azt állította, hogy Verstappen leszorította őt a pályáról, de a versenyirányítás nem intézkedett az incidens miatt, amivel kapcsolatban Horner megjegyezte: „Úgy gondolom, hogy a sportfelügyelők helyes döntést hoztak ebben az ügyben."

Verstappen bokszkiállása nemcsak késett, hanem a csapatnak nem sikerült végrehajtania az első szárny állítószögének tervezett módosítását sem, ami miatt az autó egyensúlya nem változott úgy, ahogy a holland pilóta szerette volna a második etapban, ennek ellenére sikerült megőriznie a vezetést a verseny végéig.

„Olyan kevés előzési lehetőség volt a versenyen, hogy valami hatalmas hibára lett volna szükség a McLarenek részéről egy sikeres manőverhez" – dicsérte Horner Verstappen hibátlan teljesítményét, hozzátéve, hogy „a pilóta pontosan tudta, hol kell gyorsnak lennie: az utolsó sikánban és a 11-es kanyarban, hogy a McLareneket éppen a DRS-hatótávolságon kívül tartsa végig."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL