Horner szerint hiába a stratégiai változások, Monacóban továbbra is lehetetlen előzni.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Monacói Nagydíjat követően arról beszélt, hogy a pálya jellegéből adódóan továbbra is szinte lehetetlen előzni, ami Max Verstappen esélyeit is jelentősen korlátozta a verseny során.

A négyszeres világbajnok holland pilóta a negyedik helyről rajtolt, és bár a futam jelentős részében az élen haladt, ez csupán annak volt köszönhető, hogy a riválisainál később állt ki kerékcserére. Miután mindkét kötelező boxkiállását teljesítette – a másodikat az utolsó előtti kör végén –, Verstappen a negyedik pozícióban zárta a versenyt.

Horner elmondása szerint a 2025-ben bevezetett új szabályok ugyan izgalmasabbá tették a stratégiákat, az alapvető problémát ez sem oldotta meg.

„Igen, úgy gondolom, előrelépés történt, stratégiai szempontból érdekesebb volt” – nyilatkozta Horner. „Több volt benne a kockázat, és biztosan jobb volt, mint amit tavaly láttunk, amikor egy teljesen eseménytelen felvonulás volt. Az alapprobléma viszont az, hogy itt nem lehet előzni, három-négy másodperccel lassabb tempóval is könnyedén el lehet autózni. Ez a fő gond. Ez a pályára jellemző, és ezt régóta tudjuk – 72 éve szerepel a versenynaptárban.”

A Red Bull előre tudta, hogy Verstappennek csak egy biztonsági autós fázis vagy piros zászlós megszakítás hozhat reális esélyt a győzelemre, ezért hosszú etapokat teljesítettek minden gumiszettel, abban bízva, hogy kedvező fordulat jön.

„Kockáztattunk egy kicsit ma” – mondta Horner. „A kemény gumival vágtunk neki a futamnak, és a célunk az volt, hogy hosszúra nyújtsuk a meneteket, abban reménykedve, hogy lesz biztonsági autó vagy piros zászló, ami Monacóban nem ritka.”

Horner hozzátette, Verstappen ezért is vezette a versenyt hosszabb szakaszokon keresztül, de ez nem bizonyult elégnek, mivel a futam végig zökkenőmentesen zajlott.

„Ez most egy olyan monacói verseny volt, ahol gyakorlatilag mindenki fegyelmezetten versenyzett. Az első kiállásnál viszonylag közel kerültünk Oscarhoz. Egy ponton megingott a második kivezető körén, de legfeljebb egymás mellett lehettünk volna. Úgy döntöttünk, hogy inkább továbbmegyünk.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL