A vita az X közösségi médiaplatformon robbant ki, ahol Clarkson kifejezte frusztrációját a verseny menetrendszerű jellegét illetően, és olyan pályák mellőzését javasolta, ahol az előzés közismerten nehéz.
„Támadt egy ötletem, hogyan lehetne az F1-es versenyzést következetesen izgalmasabbá tenni. Ne használjunk olyan pályákat, ahol nehéz előzni" — írta Clarkson az X-en.
Clarkson megjegyzése a Szuzukában rendezett verseny után érkezett, amely során nagyon kevés előzést láthatott a közönség, az első kör után mindössze 15 manővert láthattunk, és csak kilenc versenyző változtatott pozíciót a teljes nagydíj során. Brundle gyorsan vitába szállt Clarkson észrevételeivel, türelemre intve a rajongókat és kritikusokat egyaránt a sport természetes hullámzásával kapcsolatban.
„Jézusom, ez olyan, mint az aratás, néha türelmesnek kell lenni" — válaszolta Brundle. „Az idei négy futam alatt négy különböző győztest láttunk. Egyes futballmeccsek 0-0-ra végződnek, mások utolsó perces 5-4-es izgalmakat hoznak. Ez a sport. Tudom, hogy valójában szereted az F1-et. Az autókat változtassuk meg, ne a pályákat" — tette hozzá.
Brundle szerint az autók, nem pedig a pályák jelentik a fő problémát a szoros versenyzés akadályozásában. Bár Clarkson részben egyetértett, hangsúlyozta, hogy a futballpályákkal ellentétben bizonyos versenypályák szinte garantálják az eseménytelen futamokat. „Persze, egyetértek, de nincsenek olyan futballpályák, amelyek gyakorlatilag garantálják a 0-0-s döntetlent" — reagált Clarkson.
Nico Hülkenberg, aki a középmezőnyben végzett, csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy mennyire nehézzé vált az előzés a jelenlegi generációs autókkal. „A verseny hosszú volt, unalmas, nem sok minden történt. A futam nagy részét forgalomban töltöttem, és nem túl szórakoztató nézni valaki hátsó szárnyát DRS-ben" — nyilatkozta.
Eközben a korábbi versenyigazgató szerint Norris büntetést érdemelt volna, míg szabályváltoztatás boríthatja fel a McLaren-Red Bull harcot.