Franco Colapinto úgy hagyta el a Las Vegas-i hétvégét, hogy nemcsak pontok nélkül, hanem hatalmas csalódással is számolnia kellett. Az Alpine teljesítménye továbbra is elmarad a várakozásoktól, ugyanis az argentin pilóta ezúttal is csak a mezőny végében tudott küzdeni, miközben a csapattárs Pierre Gasly sem jutott előrébb.
A rajtnál még minden reményteljesen alakult, hiszen Colapinto jól kapta el a startot, sőt rövid időre több riválisát is megelőzte. A lendület azonban gyorsan megtört, amikor Alex Albon hátulról meglökte, és megsérült a diffúzora, ami az egész futamára rányomta a bélyegét.
„Nem volt tapadásom a teljes verseny alatt, a diffúzorom teljesen tönkrement” – panaszkodott, majd hozzátette, hogy az autó hátulja folyamatosan instabil volt, ami miatt egyszerűen nem tudott tempót diktálni.
A show elnyomta a sportot
Colapinto dühének azonban nem csak a technikai problémák adtak okot, ugyanis az ESPN-interjúja közben kitört tűzijáték szinte teljesen ellehetetlenítette, hogy értékelje a futamot. A jelenet pillanatok alatt mémmé vált, miközben az argentin versenyző hallhatóan küszködött a háttérzajjal.
„Nem hallok semmit” – mondta nevetve, miközben a fülét fogta, majd arra is kitért, hogy „vannak kutyák… az állatok. Este tíz óra van”.
A riportertől érkező félkomoly visszakérdezésre – miszerint „a kiskutyák” – csak legyintett, majd ismét próbálta folytatni a mondandóját, ám újabb robbanások szakították félbe a beszélgetést. Ekkor jött a hétvége egyik legtöbbet idézett mondata, amikor felnézett az égre és elkeseredetten megjegyezte, hogy „azt hiszik, karácsony van?”.
Durva kritika a pénzszórásról
Az igazi kirohanást azonban az váltotta ki, amikor Colapinto a tűzijáték költségeire utalt. „Tudod, mennyibe kerül ez? M?i a f***? Az a rengeteg pénz, amit erre a hülyeségre költenek…” – fakadt ki, majd jelezte, hogy szerinte a hangsúlynak nem a látványra, hanem a versenyzésre kellene kerülnie.
A Las Vegas-i futam ismét kritikák kereszttüzébe került, ugyanis a pályán zajló események sokak szerint unalmasak voltak. A verseny alig hozott előzéseket, a tapadás hiánya és a pályakialakítás miatt a pilóták többsége csak túlélésre játszott. Colapinto is úgy látta, hogy „tüzijáték ugyan sok volt, de kevés valódi tűz volt a pályán”.
Az Alpine helyzete sem javult, hiszen az A525 továbbra is a mezőny végén tartózkodik, és reális esélye sem volt a pontszerzésre. Colapinto frusztrációja tehát nem meglepő, ugyanakkor a tűzijátékos jelenet újabb bizonyítéka annak, hogy a Las Vegas-i verseny szervezése továbbra is megosztja a paddockot.
