A Magyar Nagydíj után további szankciókkal sújtották Charles Leclerc-t, miután az FIA versenybírói alaposabban megvizsgálták a George Russell elleni védekező manőverét. A Ferrari monacói pilótája már a verseny alatt öt másodperces időbüntetést kapott, ám ez nem volt elegendő a stewardok szemében.
A 61. körben történt incidens során Leclerc erőteljes mozdulattal próbálta megvédeni harmadik helyét az első kanyar fékezési zónájában. Russell ekkor hangot adott nemtetszésének, kijelentve, hogy a monacói versenyző fékezés közben változtatta meg irányát. „Mozgott a fékezéskor" - panaszolta a Mercedes britje, aki egy körrel később könnyűszerrel meg is előzte a Ferrarit ugyanezen a helyen.
A verseny utáni vizsgálatok során azonban kiderült, hogy Leclerc szabálytalansága súlyosabb volt az eredetileg gondoltnál. A stewardok „szabálytalan vezetés" címén egy büntetőponttal sújtották a 26 éves pilótát, amely az első ilyen szankciója a 12 hónapos időszakban.
Érdekes módon Leclerc nem is tudott arról, hogy autójának sérült az alvázszerkezete, ami jelentősen befolyásolta teljesítményét. Russell közeledésével a Ferrari tempója láthatóan romlott, ami végül a kétségbeesett védekező manőverhez vezetett.
A Magyar Nagydíj másik jelentős incidensében Pierre Gasly is szigorú büntetést kapott. Az Alpine francia versenyzője a pályán 17. helyen ért célba, azonban Carlos Sainz-szal való ütközése miatt 10 másodperces időbüntetést rótt ki rá a versenybíróság, így végül csak a 19. és egyben utolsó pozícióba rangsorolták.
Az ütközés miatt Gasly két büntetőpontot gyűjtött be, amellyel 12 hónapos mérlegén kettőre növelte pontjainak számát.
