A Mercedes technikai igazgatója beismerte, hogy a csapat tévesen értelmezte a megújult szuzukai pálya követelményeit a kvalifikáció során.

A múlt hétvégi Japán Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes szakemberei számára világossá vált, hogy jelentős stratégiai hibát követtek el, amikor nem követték Max Verstappen gumikezelési taktikáját.

James Allison, a csapat technikai igazgatója részletesen elemezte az eseményeket, amelyek során a Red Bull versenyzője mindössze egy századmásodperccel szerezte meg az első rajtkockát, miközben George Russell csak az ötödik helyet tudta megszerezni.

"A pálya felét új aszfaltréteggel látták el, különös tekintettel a nyitó szektorra, amely magában foglalja a rendkívül gyors első és második kanyart, valamint az Esses szakaszt" – mondta Allison a Mercedes által közzétett videóban.

A szakember kifejtette, hogy az új aszfaltborítás sajátos kihívást jelent a gumik felmelegítése szempontjából, mivel nehezebb elérni azt az optimális hőmérsékletet, amelynél megfelelő tapadást biztosítanak.

Az új és a régi aszfalt közötti egyensúly megtalálása kritikus fontosságúnak bizonyult. A pálya második felében található érdesebb felület könnyen túlmelegítheti a gumikat, így a versenyzőknek rendkívül precíz kompromisszumot kellett találniuk a kezdeti tapadás és a későbbi gumikímélés között.

A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor arra ösztönözte Russellt, hogy alacsonyabb gumihőmérséklettel kezdje meg a körét. "Az utolsó próbálkozásunknál – ami egyértelműen hibás döntésnek bizonyult – azt javasoltuk George-nak, hogy hűvösebb gumikkal kezdjen" – nyilatkozta Allison. Ennek következményeként a gumik nem érték el az optimális működési hőmérsékletet a pálya első szektorában, ami végül az egész kör versenyképességét befolyásolta.

Verstappen ezzel szemben teljes mértékben kihasználta a felvezető kör utolsó szektorát a gumik felmelegítésére, ami lehetővé tette számára, hogy maximális teljesítménnyel vághasson neki az időmérő körének.

"Láthattuk, hogy Max rendkívül intenzíven használta ki a felvezető kör utolsó szektorát, ezáltal biztosítva a gumik megfelelő hőmérsékletét. Nekünk is ezt a megközelítést kellett volna alkalmaznunk" – ismerte el a technikai igazgató.

A hétvégén a csapatok Bahreinben versenyeznek, ahol az érdes aszfaltfelület szintén új kihívásokat tartogat. Allison szerint ez a pályakarakterisztika különösen kedvezhet a McLaren csapatának. "Az aszfalt rendkívül durva és érdes, ráadásul idősebb, mint Kimi Antonelli. A felület az évek során egyre érdesebbé vált, ami fokozott gumikopást és túlmelegedési hajlamot eredményez" – mondta.

A Mercedes azonban optimista a bahreini verseny kimenetelét illetően. "A téli tesztek és a Red Bullhoz, valamint a Ferrarihoz viszonyított tempónk alapján bizakodóak vagyunk, hogy dobogós helyezésért harcolhatunk, sőt, akár még jobb eredményt is elérhetünk, ha a narancssárga autók hibáznak" – tette hozzá Allison.

Eközben a korábbi versenyigazgató szerint Norris büntetést érdemelt volna, míg szabályváltoztatás boríthatja fel a McLaren-Red Bull harcot.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL