Jack Doohanre komoly nyomás nehezedik, mivel első Ausztrál Nagydíja a következő hétvégén egy ketyegő óra hangjával érkezik, miközben az Albert Park-i debütálása fölött Franco Colapinto, az Alpine apró termetű új tartalékpilótájának árnyéka tornyosul.
A versenyző helye már az első futam után veszélybe kerülhet, annak ellenére, hogy az Alpine három évet töltött F1-es útjának gondos tervezésével.
A Doohan számára egyetlen lehetőség, hogy kihasználja jelenlegi pozícióját és olyan nélkülözhetetlenné tegye magát, hogy ne lehessen félreállítani, miközben Colapinto a háttérben várakozik.
A paddock spekulációi szerint Doohannak mindössze hat verseny áll rendelkezésére a bizonyításra, ami még egy olyan csapatnál is brutálisnak tűnik, mint az Alpine, amely az utóbbi években rendszeresen kötelezte el magát a káosz mellett.
Doohan tavaly az Abu-Dzabi szezonzáró nagydíjra csupán egy hét felkészülési idővel került a versenyzői ülésbe az Alpine-nál, amikor a francia csapat a 2025-re a Haashoz szerződő Esteban Ocont kispadra küldte. Az ifjú versenyző tisztán teljesített és 15. helyen végzett Abu-Dzabiban, így megtette első lépéseit az F1-ben.
Januárban aztán Colapinto érkezett tartalékpilótaként, aki a Williamsnél kilenc futamon versenyzett tavaly, miután a brit csapat kirúgta a balesetekre hajlamos amerikai Logan Sargeantet.
Az argentin pilóta népszerűsége hazájában, amely 1998 óta nem látott F1-es versenyzőt, jelentős kereskedelmi érdeklődést váltott ki. A paddock bennfentesei szerint Colapinto üzleti támogatói futamonként 500.000 dollárt fizettek rövid williamses szerepléséért.
Míg az F1-es csapatok nem pusztán anyagi előnyök miatt szerződtetnek pilótákat, a Colapinto által hozott argentin szponzorok és a körülötte kialakult üzleti lehetőségek kétségtelenül vonzóak lehetnek az Alpine számára.