A Forma–1-es Szingapúri Nagydíj hétvégéjén az FIA hőségveszélyt hirdetett, mivel a levegő hőmérséklete meghaladta a 31 Celsius-fokot; az autókba beépítették az új hűtőmellény-rendszert, de a használata a versenyzők döntésére volt bízva.
2026-tól a szövetség extrém körülmények között kötelezővé tenné az eszközt, amelyet a 2023-as Katari Nagydíj után kezdtek fejleszteni.
„Nem gondolom, hogy valaha is kötelezővé kellene tenni a versenyzőknek” – mondta Hamilton a RacingNews365-nek és más médiumoknak.
„Folyton azt mondják, hogy ez biztonsági kérdés, de még soha nem halt meg senki a hőség miatt a versenyen, kivéve, ha az autó lángra kapott, szóval ez már kezd nevetségessé válni.”
„Legyen a mi döntésünk, hogy használjuk-e. Értékelem, hogy elérhetővé tették számunkra, és folytatjuk a munkát a rendszer fejlesztésén. Őrülten meleg helyeken potenciálisan hasznos lehet, de akkor, ha kényelmes, mert te akarod használni.”
„Soha ne legyen az, hogy 'ezt fel kell venned'” - tette hozzá a hétszeres világbajnok.
A világbajnokság történetében hőguta miatt egyetlen pilóta vesztette életét: Carl Scarborough az 1953-as Indy 500-on, amikor az a futam a vb-sorozat része volt. Normál nagydíjon mindeddig nem történt ilyen haláleset.
-crop-1200x800_640x427.jpg)