Az erőforrásokat érintő legutóbbi (2014-es) nagy szabályváltozásokat a Mercedes vette a legjobban, és a németek azóta is ott vannak az élmezőnyben, ha a motorokról van szó. A 2026-os változások azonban ismételten átírhatják az erősorrendet, hiszen sokkal komolyabb szerepet kap majd az elektromos oldal, miközben a sokak által nem szeretett MGU-H is eltűnik.
Ennek ellenére elég hamar elterjedt az a vélekedés, hogy a következő idényben ismét a Mercedes lehet majd az a gyártó, amely megléphet a többiektől, mindez pedig nyilván jó helyzetbe hozná az ő motorjaikat használó istállókat is, legyen szó a McLarenről, a Williamsről vagy akár az Alpine-ról.
A grove-i csapatot irányító Vowles azonban hozzátette, hogy a többi gyártó igyekszik rájátszani ezekre a pletykákra, hogy így csikarjanak ki bizonyos szabálymódosításokat az FIA-ból. „Senki sem tudja, egyetlen motorgyártó sem tudja, hogy hol lesz. A spekuláció egy része abból fakad, hogy egy alakulat és egy motorgyártó megpróbált olyan narratívát kreálni, amely szabálymódosításokhoz vezet.”
„Az igazság viszont az, hogy senki sem tudja, mi lesz. Erősen kétlem, hogy a Ferrari olyan rossz munkát végzett volna. Ők is nagyon jók abban, hogy évről évre versenyképes erőforrással álljanak elő. A Honda idén a mércét jelentette a motorok terén. Nem gondolnám tehát, hogy az lesz, mint 2014-ben.”
„Mi egyébként már 2024 eleje, vagyis az új megállapodásunk aláírása óta egyeztetünk a Mercedesszel a 2026-os erőforrásokról. Annyit elmondhatok, hogy jól felkészültek, de majd kiderül, hogy ez mire lesz elég” – intett óvatosságra Vowles.
-crop-1200x800_640x427.jpg)