hero image
dppi

Váratlan szövetség: egy platformon Horner és Wolff

A Red Bull Racing és a Mercedes csapatfőnökei aggodalmaikat fejezték ki a 2026-os F1-es erőforrások energiahatékonyságával kapcsolatban.

A Red Bull Racing és a Mercedes vezető tisztségviselői váratlan összhangban értékelték a 2026-os Forma-1-es motorszabályokkal kapcsolatos áprilisi technikai egyeztetés fejleményeit, amelyen az FIA, az FOM és a motorgyártók képviselői vettek részt. A miami nagydíj helyszínén tartott sajtótájékoztatón Christian Horner és Toto Wolff egyaránt aggodalmukat fejezték ki az új szabályrendszer gyakorlati következményeivel, különösen az energiahatékonysággal és az autók irányíthatóságával kapcsolatban.

Az energiavisszanyerés mértéke már a kezdetektől foglalkoztatja a szakembereket, amire Horner is rámutatott a megbeszélésen. "A legfontosabb aggályunkat már 2023-ban felvetettük, ami az előírt energiavisszanyerés mennyiségével kapcsolatos. A karosszériatervezők természetesen a határokat feszegetik majd, ami a versenyek során jelentős mértékű energiatakarékos vezetési stílust eredményez" – mondta a Red Bull csapatfőnöke.

Az új aerodinamikai szabályok hatásai szintén meghatározó szerepet játszanak a szakemberek gondolkodásában. "Az új szabályrendszer értelmében az egyenesekben szinte folyamatosan DRS üzemmódban haladnak majd az autók, ami gyakorlatilag kiüresíti az előzési lehetőségeket. Amennyiben valóban a sportág érdekeit tartjuk szem előtt, megfontolandó ennek felülvizsgálata. Nem a motor teljes átalakításáról beszélünk, inkább az elektromos teljesítményleadás pályaspecifikus finomhangolásáról" – nyilatkozta Horner.

A Mercedes első embere hasonló álláspontot képviselt a kérdésben. "Ahogy közeledünk a bevezetéshez, minden csapat természetesen a saját érdekeit helyezi előtérbe. Ugyanakkor továbbra sem látjuk tisztán, hogyan működik majd ez a rendszer olyan pályákon, mint Baku vagy Monza. Az energiavisszanyerés terén jelentkező esetleges problémák komoly következményekkel járhatnak" – fejtette ki Wolff.

A Mercedes csapatfőnöke szerint a megoldást elsősorban a szoftveres területen érdemes keresni. "Nem szükséges a hardverelemek teljes lecserélése vagy a motor újratervezése, a már meghatározott paramétereken belül is találhatunk megfelelő megoldásokat" – tette hozzá.

A versenyképesség és a szórakoztatás egyensúlyának kérdése szintén fontos szempont Wolff számára. "Természetesen győzni szeretnénk, de tisztában vagyunk azzal, hogy a kiszámíthatatlanság kulcsfontosságú a sport számára. A 2014 óta tartó dominanciánk hosszú távon nem ideális. El kell kerülnünk a szélsőséges kilengéseket. Az 50 százalékos elektromos részarányt tartalmazó hibrid konfiguráció eredetileg olyan gyártók bevonzását célozta, mint az Audi és a Porsche. Most, hogy a Honda, az Audi és más gyártók már elkötelezték magukat, nem egyszerű módosítani a szabályokon, de szükség esetén nyitottnak kell maradnunk a változtatásokra" – fogalmazott a Mercedes vezetője.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL