Az FIA technikai ellenőre, Jo Bauer jelentése alapján komoly szabálytalanságot tárt fel a Ferrari csapatánál az imolai nagydíj első szabadedzésén, ahol Charles Leclerc versenyautójának gumiabroncsainál a megengedettől eltérő módon hajtottak végre beállításokat.
A szakember megállapítása szerint a monacói pilóta autóján a boxkiállás során módosítottak a guminyomáson, ami egyértelműen szembe megy az érvényben lévő technikai előírásokkal.
Az első szabadedzésen, amely délután fél négykor ért véget, Lewis Hamilton az ötödik helyet szerezte meg 1:16.641-es köridejével. Eközben Leclerc, aki a tizenkettedik pozíciónál nem jutott előrébb, elsősorban a kelleténél lazább rögzítésű sisakjával küzdött a körözések alatt.
A technikai vétség részleteit ismertető jelentésében Bauer kifejtette, miszerint a 16-os rajtszámú versenyautón használt 16602-es készlet első gumiabroncsainak nyomását a boxutcában történő várakozás során módosították, mielőtt a versenyző ugyanezekkel a gumikkal folytatta volna a körözést.
A szakember nyilatkozata szerint ez az eljárás nem felelt meg a TD003Q 2. g. ii. pontjában rögzített protokollnak, ezért az ügyet továbbították a versenyfelügyelők felé részletes kivizsgálásra.