Az FIA a konstruktőri világbajnokság végeredménye alapján határozza meg a csapatok szélcsatorna-használati időkeretét, ezzel próbálva közelebb hozni egymáshoz a mezőnyt. A szabályozás értelmében a szövetség összesen 40 "futtatást" határoz meg alapértékként, ahol minden futtatás nyolc órát jelent. Egy csapat esetében a 100 százalékos időkeret tehát körülbelül 40 futtatásnak felel meg, és minél hátrébb végzett egy istálló, annál több időt kap.
2025 első félévi időkeretek
A 2024-es konstruktőri világbajnokságot megnyerő McLaren a maximális idő mindössze 70 százalékát használhatja fel az új szezon első felében és a téli teszteken. A második helyezett Ferrari valamivel kedvezőbb helyzetbe került 75 százalékos időkerettel, míg a két egymást követő bajnoki cím után harmadik helyre visszacsúszó Red Bull Racing 80 százalékos kvótával gazdálkodhat.
A Mercedes és az Aston Martin egyaránt előrelépett az előző évhez képest, előbbi 85, utóbbi 90 százalékos időkeretet kapott a 2025-ös szezon első felére. Az Alpine a tavalyi hatodik helyének köszönhetően 95 százalékos kvótával folytathatja a fejlesztéseket.
Többletidő a középmezőnynek
A mezőny második fele jelentősen több tesztidőt kap. A Haas 100 százalékos alapértéket használhat, míg a Visa Cash App RB 105 százalékos kvótával dolgozhat. A Williams további előnyt élvez 110 százalékos időkerettel, a sort pedig a Kick Sauber zárja 115 százalékos felhasználható idővel.
Érdekes változás, hogy a McLaren jelentős időt veszített (85 százalékról 70 százalékra), akárcsak a Haas (115 százalékról 100 százalékra). Ezzel szemben a Mercedes, a Red Bull és a Williams több időt tölthet a szélcsatornában az előző évhez képest, az Aston Martin, az Alpine és a Visa Cash App RB időkerete ugyanakkor változatlan maradt, mivel pontosan ugyanott végeztek a bajnokságban, mint egy évvel korábban.
A The Race beszámolója szerint a nagy újdonság a Cadillac helyzete, amely 2026-tól csatlakozik a mezőnyhöz. Az amerikai gyártó csapata ugyanolyan elbírálás alá esik, mint a jelenlegi utolsó helyezett, így 115 százalékos időkeretet kap a 2026-os autó fejlesztéséhez.