Motorsport.hu|2025. 10. 28. 18:02
Megérkezett a Forma–1 hivatalos oldalának Mexikói Nagydíjra vonatkozó erősorrendje, amely ritkán, vagy talán soha nem látott holtversenyt hozott, hiszen az első helyet két pilóta kapta meg, ráadásul mindketten maximum ponttal.

Hogy ki az egyik közülük, azt nem nehéz kitalálni, hiszen Lando Norris kivételes formában volt a Rodriguez fivérekről elnevezett versenypályán. A McLaren pilótája az időmérő edzés legvégén hatalmas kört autózott, majd a futam rajtjánál jól vette az akadályokat és megtartotta a vezető helyét.

Onnantól kezdve pedig mindenki csak bottal üthette a nyomát, így Norris bő 30 másodperces előny birtokában masírozott be a célba, és a győzelmének köszönhetően a világbajnoki pontversenyben is visszavette az első helyet. Ez egy igazi erődemonstráció volt tőle, és mikor, ha nem az idény hajrájában. Nem csoda, hogy a szakértők 10 pontot adtak a hétvégi teljesítményére.

Volt azonban egy másik pilóta, akinél szintén nehezen lehetne kivetnivalót találni: Oliver Bearman. A Haas újonca az autójához képest hasonlóan lenyűgöző volt egész hétvégén. Az időmérőn bejutott a Q3-ba, ahol a kilencedik helyre kvalifikálta magát. Ekkor azt hihettük, hogy egy pontszerzés benne van a futamában, de több nem igazán.

A brit azonban máshogy gondolta, és a versenyen okos helyezkedéssel és kiváló tempóval előrébb tudott kapaszkodni, egy ponton pedig Max Verstappen ellen is kitette a könyökét. Bár a holland később aztán a stratégiájának és gyorsaságának hála visszaelőzte őt, de Bearman a leintésig mesterien védekezett a Mercedesek és Oscar Piastri ellen, így a jutalma egy negyedik pozíció lett, amely természetesen az eddigi legjobbja a rövid F1-es pályafutása során.

A közönség őt választotta a nap versenyzőjének Mexikóban, az F1.com zsűrije pedig egy 10-es pontszámmal jutalmazta a teljesítményét.

A képzeletbeli dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhat fel a maga 8,6 pontjával. A monacói a kvalifikáción ismét bizonyította rátermettségét, hiszen egy ideig úgy tűnt, akár újra övé lehet a pole Mexikóvárosban. Végül ugyan be kellett érnie a második hellyel, de a futamon aztán új esélyt kapott.

A rajtnál ugyan mindent megpróbált, hogy megelőzze valahogy Norrist, de ez végül nem sikerült neki, így ezt követően a második hely bebiztosítása volt a fő cél, ami szintén nem volt könnyű feladat. Leclerc azonban remekül hozta a szükséges tempót a Ferrarival, így végül annak ellenére is második lett, hogy a hajrában Verstappen már ott loholt a nyakában. Bár lehet, hogy a VSC mentette őt meg a négyszeres bajnoktól, de ez a teljesítményéből semmit sem von le.

Az erősorrend negyedik helye eközben a már sokat emlegetett Verstappené lett kerek 8-as értékeléssel. Ugyan az időmérő edzés ezúttal nem sikerült túl jól számára, és eléggé pesszimistán vágott neki a vasárnapi viadalnak, de a végén aztán ismét maximalizálni tudta a lehetőségeit.

A rajtja mindenképpen eseménydúsra sikerült, majd nagyot csatázott Lewis Hamiltonnal is, de ekkor még úgy tűnt, ebből nemigen lehet számára dobogós hely. Amikor azonban felkerültek az autójára a lágy Pirellik, Verstappen szinte megtáltosodott, és sorra futotta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Hogy Leclerc-t is maga mögé utasította-e volna a célban, azt nem tudjuk meg, de a harmadik hely alapvetően így is egy remek eredménynek mondható, miközben a bajnokságban is közeledett néhány ponttal.

A lista ötödik helyére némi meglepetésre Esteban Ocon került a másik Haasszal. Az biztos, hogy a francia teljesítményét beárnyékolta csapattársa remeklése, de azért nem szabad elmenni amellett, hogy ő is pontszerző helyen ért célba vasárnap a 11. helyről rajtolva. Mindez pedig még sokat érhet az amerikaiak számára a konstruktőri harcban, hiszen javítottak egy pozíciót és lőtávolba kerültek a közvetlen riválisokhoz képest.

Ami pedig a többi helyezést illeti, az erősorrend hatodikja a szenzációsan versenyző és pontot szerző Gabriel Bortoleto lett, majd jön Andrea Kimi Antonelli és végül egy hármas holtverseny Hamiltonnal, George Russell-lel és Carlos Sainzcal.