Hogy ki az egyik közülük, azt nem nehéz kitalálni, hiszen Lando Norris kivételes formában volt a Rodriguez fivérekről elnevezett versenypályán. A McLaren pilótája az időmérő edzés legvégén hatalmas kört autózott, majd a futam rajtjánál jól vette az akadályokat és megtartotta a vezető helyét.
Onnantól kezdve pedig mindenki csak bottal üthette a nyomát, így Norris bő 30 másodperces előny birtokában masírozott be a célba, és a győzelmének köszönhetően a világbajnoki pontversenyben is visszavette az első helyet. Ez egy igazi erődemonstráció volt tőle, és mikor, ha nem az idény hajrájában. Nem csoda, hogy a szakértők 10 pontot adtak a hétvégi teljesítményére.
Volt azonban egy másik pilóta, akinél szintén nehezen lehetne kivetnivalót találni: Oliver Bearman. A Haas újonca az autójához képest hasonlóan lenyűgöző volt egész hétvégén. Az időmérőn bejutott a Q3-ba, ahol a kilencedik helyre kvalifikálta magát. Ekkor azt hihettük, hogy egy pontszerzés benne van a futamában, de több nem igazán.
A brit azonban máshogy gondolta, és a versenyen okos helyezkedéssel és kiváló tempóval előrébb tudott kapaszkodni, egy ponton pedig Max Verstappen ellen is kitette a könyökét. Bár a holland később aztán a stratégiájának és gyorsaságának hála visszaelőzte őt, de Bearman a leintésig mesterien védekezett a Mercedesek és Oscar Piastri ellen, így a jutalma egy negyedik pozíció lett, amely természetesen az eddigi legjobbja a rövid F1-es pályafutása során.
A közönség őt választotta a nap versenyzőjének Mexikóban, az F1.com zsűrije pedig egy 10-es pontszámmal jutalmazta a teljesítményét.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhat fel a maga 8,6 pontjával. A monacói a kvalifikáción ismét bizonyította rátermettségét, hiszen egy ideig úgy tűnt, akár újra övé lehet a pole Mexikóvárosban. Végül ugyan be kellett érnie a második hellyel, de a futamon aztán új esélyt kapott.
A rajtnál ugyan mindent megpróbált, hogy megelőzze valahogy Norrist, de ez végül nem sikerült neki, így ezt követően a második hely bebiztosítása volt a fő cél, ami szintén nem volt könnyű feladat. Leclerc azonban remekül hozta a szükséges tempót a Ferrarival, így végül annak ellenére is második lett, hogy a hajrában Verstappen már ott loholt a nyakában. Bár lehet, hogy a VSC mentette őt meg a négyszeres bajnoktól, de ez a teljesítményéből semmit sem von le.
Az erősorrend negyedik helye eközben a már sokat emlegetett Verstappené lett kerek 8-as értékeléssel. Ugyan az időmérő edzés ezúttal nem sikerült túl jól számára, és eléggé pesszimistán vágott neki a vasárnapi viadalnak, de a végén aztán ismét maximalizálni tudta a lehetőségeit.
A rajtja mindenképpen eseménydúsra sikerült, majd nagyot csatázott Lewis Hamiltonnal is, de ekkor még úgy tűnt, ebből nemigen lehet számára dobogós hely. Amikor azonban felkerültek az autójára a lágy Pirellik, Verstappen szinte megtáltosodott, és sorra futotta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Hogy Leclerc-t is maga mögé utasította-e volna a célban, azt nem tudjuk meg, de a harmadik hely alapvetően így is egy remek eredménynek mondható, miközben a bajnokságban is közeledett néhány ponttal.
A lista ötödik helyére némi meglepetésre Esteban Ocon került a másik Haasszal. Az biztos, hogy a francia teljesítményét beárnyékolta csapattársa remeklése, de azért nem szabad elmenni amellett, hogy ő is pontszerző helyen ért célba vasárnap a 11. helyről rajtolva. Mindez pedig még sokat érhet az amerikaiak számára a konstruktőri harcban, hiszen javítottak egy pozíciót és lőtávolba kerültek a közvetlen riválisokhoz képest.
Ami pedig a többi helyezést illeti, az erősorrend hatodikja a szenzációsan versenyző és pontot szerző Gabriel Bortoleto lett, majd jön Andrea Kimi Antonelli és végül egy hármas holtverseny Hamiltonnal, George Russell-lel és Carlos Sainzcal.
-crop-1200x800_640x427.jpg)