A Haas pilótája meglepve tapasztalta, hogy több versenyző nem követte az ő példáját, és nem maradt szorosan a bokszutca fala mellett a gyorsköreik végén.
Ugyanakkor beismerte, hogy a végső körében túlzásba esett, ugyanis a sikán kijáratánál túlkormányzottság lépett fel, miután túlságosan ráhajtott a második kerékvetőre, majd a gyorsítás közben megérintette a falat a célvonal felé haladva.
„Megcsúszásom volt a sikánban" – magyarázta Bearman. „Minden körben egyre többet használtam a padkát, és az utolsó körben már kicsit túl keményen próbálkoztam. Valahányszor ezt tettem, egyre több időt nyertem, így azt gondoltam, miért ne próbáljak még többet?"
A fal melletti szoros ív kis időnyereséget jelentett számára – egészen addig, amíg hozzá nem ért. „Olyan szorosan mentem a falhoz, amennyire csak tudtam" – nyilatkozta a hivatalos F1-es csatornának. „Nem tudom, miért nem csinálja ezt mindenki más is. Az FP1 óta így csinálom. Úgy gondoltam, hogy ez az igazi iRacing-ív ott."
Bearman most vezet először Szuzukában F1-es autóval, miután az idény előtti szünetben Super Formula-teszten vett részt a pálya megismerése céljából. A három szabadedzésen csak a 19. legjobb időt érte el, csapattársa Esteban Ocon pedig már az időmérő első szakaszában kiesett, így nagy meglepetésként érte a Q3-ba jutás.
„Eléggé váratlan eredmény volt. Már annak is nagyon örültem, hogy bejutottam a Q2-be, így el tudjátok képzelni, mennyire boldog voltam a Q3-ba jutással. Az időmérő előtti előrejelzéseink szerint éppen a határon voltunk, hogy bejussunk a Q2-be. Így amikor befejeztem azt a kört, és láttam, hogy a nyolcadik helyre ugrottam a Q2 végén, majd lassan visszacsúsztam és éppen hogy becsusszantam a Q3-ba, az nagyszerű érzés volt."