Törő Ferenc|2025. 12. 19. 04:39
A Ferrari csak a bemutató előtti napon szereli össze 2026-os autóját.

A Ferrari hivatalosan is bejelentette, hogy 2026-os Forma–1-es autóját január 23-án mutatja be Fioranóban, mindössze három nappal az F1 új korszakát indító első tesztek előtt. Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint az autó csak az utolsó pillanatban készül el, ugyanis céljuk, hogy a fejlesztéseket a lehető legtovább folytassák.

Január 23-án leplezik le a Ferrari új gépét

„Ez kétségtelenül egy elég agresszív terv, ugyanis csak január 22-én fejezzük be az autó összeszerelését” – árulta el Vasseur a Ferrari hagyományos évzáró sajtótájékoztatóján Maranellóban. Hozzátette, hogy a bemutatóra másnap, 23-án kerül sor ugyanott. „Ez merész, de úgy gondolom, a többiek is hasonló menetrendet követnek majd.”

Az új gép elnevezéséről egyelőre nem árult el részleteket: „Ez majd a bemutató része lesz, úgyhogy még egy kicsit várniuk kell. Nem szeretném idő előtt lelőni a meglepetést.”

Az első métereit Charles Leclerc és Lewis Hamilton fogják megtenni az autóval Fioranóban egy zárt körű shakedown keretében.

Hosszú téli tesztidőszak vár az F1-re

A 2026-os szabályrendszer életbe lépése miatt a csapatoknak szokatlanul korán, már január végén meg kell kezdeniük a felkészülést. A hivatalos szezonindító január 26-án lesz, amikor mind a tizenegy csapat – köztük az újonc Cadillac – többnapos shakedownra vonul ki Barcelonába.

Ezt követően két háromnapos tesztsorozat következik Bahreinben, február 11–13. és 18–20. között. Vasseur szerint a téli felkészülés első szakasza nem a teljesítményről, hanem a megbízhatóságról fog szólni.

„A kezdetekben a legfontosabb a kilométergyűjtés lesz” – emelte ki a csapatvezető. „Nem a teljesítmény optimalizálása az elsődleges cél, hanem az, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjtsük az autó működéséről, különösen a megbízhatóság szempontjából.”

„Spec A” autóval kezdik Barcelonában

Vasseur úgy véli, a barcelonai teszten mindenki olyan konfigurációval fog menni, amely még nem a végleges versenyautó. „Nem akarom azt mondani, hogy öszvérautókkal, de inkább egyfajta 'spec A' verzióval kezdi majd mindenki.”

Szerinte a 2026-os téli tesztprogram nagy előny, de teljesen másfajta kihívást jelent, mint az elmúlt években megszokott háromnapos gyakorlás. „Az elmúlt négy-öt szezonban maximum három tesztnap állt rendelkezésünkre. Most viszont több lehetőségünk van, ez pedig újfajta programozást igényel.

A Ferrari vezetője arra is figyelmeztetett, hogy ha valamilyen problémára csak a bahreini teszten derül fény, akkor nem marad idő a megfelelő reagálásra. „Meg kell értenünk, hol kell fejlődnünk, és hogyan tudunk gyorsan reagálni. Ha csak Bahreinben szembesülsz egy hibával, akkor lehet, hogy Ausztráliára már nem marad idő a módosításra” – hangsúlyozta.

Vasseur emlékeztetett arra is, hogy a 2014-es szabályváltás után mennyi műszaki hiba jellemezte a szezon elejét. „Akkor rengeteg kiesés volt az első néhány futamon, éppen ezért Barcelonában a fő hangsúly most is a megbízhatóság ellenőrzésén lesz.”

Élő közvetítés