A francia vezető a The Race-nek nyilatkozva kifejtette, hogy a Forma-1 történetének legnagyobb szabályváltozása előtt senki sem tudja megjósolni, mi fog történni. Vasseur szerint a 2026-os szezon hasonló meglepetéseket tartogathat, mint amikor a Brawn GP 2009-ben váratlanul négy tizeddel gyorsabb lett minden riválisnál.
„Senki nem tudja megjósolni" - fogalmazott Vasseur. „Azt hiszem, senki nem jósolta meg 2009-ben, hogy a Brawn négy tizedet ver mindenkire. A semmiből bukkantak fel" - tette hozzá.
A 2026-os változások minden területet érintenek, új gumik, üzemanyag, motor és váz érkezik. A sportszabályzat is módosul az energialeadás terén. „Nem is tudod az erősorrendet, mert ez az első alkalom, hogy ekkora változás van a gumikban, üzemanyagban, motorban, vázban. A sportszabályzat is más az energialeadás és hasonlók miatt, és ezek mind kulcsfontosságúak" - mondta Vasseur.
Az új erőforrások nagyjából ötven-ötven arányban osztják fel a teljesítményt a belső égésű motor és az elektromos energia között. Vasseur szerint ez teljesen átírja a motor-játékszabályokat.
„Ha ma a motorra nézünk, amikor motorról beszélünk, a teljesítmény kilencven százaléka tiszta teljesítményről szól" - magyarázta. „Jövőre sokkal inkább a vezethetőségről, turbókésésről és hasonlókról lesz szó. Ez azt jelenti, hogy talán annak, akinek a legerősebb motorja van, lehet, hogy a vezethetőség és a turbókésés is a legjobb lesz, de talán nem."
A Ferrari vezetője szerint visszatérhet a turbó- és szívómotoros korszak jellegzetessége. „Talán olyan szezon lesz, ahol egy motor Monzában teljesít a legjobban, egy másik pedig Monacóban vagy Budapesten. Ez visszatérés a turbó- és szívómotoros korszakhoz. Ez szerintem izgalmas a Forma-1 számára" - fejtette ki.
„Amikor motorról beszélünk, sokkal inkább a megbízhatóságról van szó, valamint arról, hogy jól használjuk a motort, jó üzemeltetés és hasonlók. De már nem a motor jelenti a különbséget. Jövőre más a történet" - mondta.
A csapatfőnök szerint ha valaki jobban bánik a gumikkal, annak hatását nem lehet majd kompenzálni csak a motor erejével. „Lesznek hasonlóságok ahhoz, amit ma csinálunk, kivéve hogy a motort bele kell tenni az egyenletbe. A váz oldalán is lehetnek kiskapuk, mint a dupla diffúzor vagy bármi más volt - ami lehetőségeket nyithat meg" - tette hozzá.
Vasseur elmondta, hogy a McLaren potenciálban két-két és fél tizeddel van előrébb. „De sokkal inkább az a helyzet, hogy tíz elem van az autón két századmásodperces hátránnyal, amit javítanunk kell. Nem arról van szó, hogy nekik van egy három tizedmásodpercet jelentő mágikus elemük. Tehát ezt a gondolkodásmódot kell megtartanunk. Nem arról van szó, hogy valamit kell cserélnünk, ami varázslatot hoz, hanem arról, hogy minden egyes területen javulnunk kell. Azt hiszem, ma ez a mentalitásunk" - fogalmazott.
A 2026-os autó lesz az első, amelyet Loic Serra új műszaki igazgató vezetésével terveznek meg. „Azt hiszem, ha egy pillanatra is meg lennék győződve arról, hogy célba értünk, az a kezdet vége lenne" - zárta gondolatait Vasseur.