A Ferrari SF-25-ös versenygépe egyelőre nem hozza a várt eredményeket, ami különösen Lewis Hamilton számára okoz komoly kihívásokat. A hétszeres világbajnok jelenleg pályafutása leghosszabb dobogó nélküli szériáját éli, ami akár rekordot is jelenthet a Ferrari történetében, ha tovább folytatódik. A csapat hangulata azonban már az imolai futam óta mélyponton van, ahol Hamilton csak a negyedik, míg Charles Leclerc a hatodik helyen végzett.
Juan Pablo Montoya a kolumbiai AS-nek adott interjújában arról beszélt, hogy Hamilton jelenlegi nehézségei részben abból fakadnak, hogy minden erejével próbálja legyőzni csapattársát.
„Rengeteget dolgozik, de az autó viselkedése nem áll közel hozzá. A mérnökök már kezdik megérteni, mi okozza a problémát, de még mindig nem látják át teljesen, mennyire nehéz vezetni ezt a gépet” – fogalmazott Montoya.
Szerinte Leclerc azért tűnik gyorsabbnak, mert jobban alkalmazkodik az SF-25 sajátosságaihoz, ugyanakkor figyelmeztetett: „Ha a Ferrari egyre inkább Lewis stílusához igazítja az autót, azzal Charles dolgát nehezítik meg. Egyelőre még nem volt túl nehéz számára, de ez változhat.”
A Belga Nagydíjra hozott hátsó felfüggesztés módosításai látszólag Leclerc számára hoztak nagyobb előnyt, míg Hamilton esetében a lengéscsillapítók átalakítása sem hozta meg a kívánt eredményt. A brit pilóta továbbra sem találja a komfortos beállítást, ami rányomja bélyegét a teljesítményére.
Christian Danner, szintén egykori F1-es versenyző a Magyar Nagydíj kapcsán vetett fel egy érdekes elméletet, ugyanis szerinte Leclerc tempóvesztése összefüggésben állhat Hamilton gyenge teljesítményével.
A német szakértő úgy véli, a Ferrari mérnökei Leclerc autóját alacsonyabbra állították, hogy javítsák a tapadást, míg Hamilton esetében óvatosabbak voltak, és megtartották a biztonságosabb magasságot, elkerülve a túlzott kopást az autó alján.
„Lehetséges, hogy az egyik autónál kockáztattak, és azt mondták: menjünk a lehető legalacsonyabbra. Minél merevebb a beállítás, annál lejjebb lehet menni, de ez rontja a gumikezelést és a rázóköveken való viselkedést” – magyarázta Danner.
„Ha Hamilton autóját csak egy milliméterrel magasabbra állították, az máris biztonságosabbá válik, viszont néhány tizeddel lassabb is lesz, és ezt nem szabad alábecsülni", mondta.
